הוואקף אישר למוסלמים: לחזור להר הבית

אחרי ההתקפלות של הממשלה והסרת אמצעי ההגנה מהר הבית ושער האריות אישר הוואקף המוסלמי לחזור להתפלל על ההר. נפתלי בנט: "אני צופה בתקופה הקרובה עליית מדרגה באלימות".

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/17 11:10 ד באב התשעז

הוואקף אישר למוסלמים: לחזור להר הבית
המאבקים בהר הבית, צילום: פלאש 90

המופתי של ירושלים מוחמד חוסיין הודיע הבוקר (יום ה') כי מוסלמים יכולים לשוב ולהתפלל במתחם הר הבית, זאת לאחר שהלילה ישראל הסירה את כל אמצעי הביטחון שהוצבו במקום בעקבות הפיגוע שאירע לפני כשבועיים ובו נרצחו שני שוטרים. "המצב חזר למה שהיה", אמר המופתי. "חוזרים להתפלל באל אקצה". ההחלטה התקבלה בתום ישיבה שקיימו הבוקר מנהיגים מוסלמים ואנשי ווקף בלשכתו של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הווקף קרא למתפללים להגיע למסגד בשעה 16:00 לתפילת אחר הצהריים.

כוחות הביטחון הסירו הלילה (חמישי) את מצלמות האבטחה ואמצעי ביטחון נטספים שמוקמו בכניסות להר הבית. זאת כהמשך להחטת הקבינט מוקדם יותר השבוע להסיר את המגנומטרים ולהציב בתוך חצי שנה מערך מצלמות חכמות.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תוקף את התנהלות ראש הממשלה בעקבות הסרת המגנומטרים ואמצעי הבידוק מעל הר הבית: "זה בוקר קשה וכואב. ישראל יוצאת מוחלשת מהמשבר הזה", אמר בנט בראיון לגלי צה"ל, "במקום לחזק את הריבונות שלנו בירושלים, הועבר מסר שאפשר לערער על הריבונות וגם במישורים אחרים מעבר להר הבית. יש ריפיון מדיני-ביטחוני מסוים".

השר גם צפה בראיון כי אנו עומדים בפני תקופה בטחונית קשה: "ההחלטה להסיר את המגנומטרים בוודאי היא שגיאה. מדינת ישראל יוצאת מוחלשת ופגועה מהעניין הזה. הובלתי בצורה נחרצת בקבינט עמדה שאסור להתקפל. כל פעם שישראל מתקפלת אסטרטגית בטווח הארוך אתה פוגע בהרתעה. אני צופה בתקופה הקרובה עליית מדרגה באלימות".