"ההטרלה" שלא הצליחה: נשים ניסו להירשם תחת שם של גבר וההרשמה לכנס הרבנים נחסמה

"ההדרה הזאת הכתה אותי ואת חברותיי בהפתעה", אמרה עו"ד ניצן כספי שילוני שנרשמה לכנס במסווה של גבר. גורם המעורה באירוע אישר ל'כיפה' כי ההרשמה דרך האינטרנט נחסמה, "נשים ורפורמים ניסו להירשם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/05/18 20:46 כב באייר התשעח

"ההטרלה" שלא הצליחה: נשים ניסו להירשם תחת שם של גבר וההרשמה לכנס הרבנים נחסמה
משתתפים בכנס, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ההרשמה לכנס הרבנים "עין בעין" נחסמה באמצעות האינטרנט לאחר שהמארגנים גילו שמספר נשים נרשמו לאירוע שנועד לרבנים בלבד, כך נודע הערב (שני)

באתר ynet דווח כי הצעד נעשה בין היתר בעקבות הרשמתה של עו"ד ניצן כספי שילוני שנרשמה לכנס לאחר שהציגה את עצמה כרב.

"ההדרה הזאת הכתה אותי ואת חברותיי בהפתעה", היא אמרה על הכנס שעורר סערה גדולה, "חשבנו שלכל הפחות רבני הציונות הדתית מכירים ומוקירים את לימוד התורה הנשי".

לדבריה, "יש נשים שלומדות תורה ומשקיעות בתורה המון שנים. חשבנו שלכל הפחות זה עניין מובן מאליו. בדרך כלל אין לרבנים שום בעיה ללמד נשים באולפנות, אין להם שום בעיה ללמד נשים במדרשות, אין להם שום בעיה להיות עם נשים בתנועות נוער - אבל ברגע שנשים מבקשות לשבת ליד שולחן מבקשי ההחלטות, מתעוררת הבעיה".

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156121331354765&set=a.10150452925279765.378158.629129764&type=3&theater&ifg=1

גורם המעורה בפרטי הכנס מסר ל'כיפה' כי מלבד כספי שילוני נרשמו לכנס באמצעות האינטרנט נשים נוספות וכן דמויות המזוהות עם הקהילה הרפורמית. הגורם אישר כי ההרשמה דרך האינטרנט אכן נחסמה.

ממארגני הכנס נמסר כי "הכנס המדובר נועד לכנס את כל עולם הרבני בציונות הדתית . משום כך, משתתפיו הם רבני ישובים, ערים ,ראשי ישיבות ורבני קהילות. נשות הציונות הדתית הן חלק בלתי נפרד מהציבוריות החברתית שלנו, אך במקרה שלנו אין כאן לא הפרדה ולא הדרה, אלא כנס נקודתי העוסק ברבנים".

עוד הם אמרו כי הם "דוחים את ההשמצות ורעשי הרקע שמובילים גורמים שמבקשים לפגום בהליך החשוב הזה, ונתמקד בבשורה החיובית של הכנס, של בניית עולם הישיבות על ערכי לימוד התורה ואהבת העם והארץ, ונמשיך בדרכנו השומרת על שמירה על כבוד הנשים והגברים מכל גווני הציונות הדתית והחברה הישראלית כולה".

יש לציין כי כבר בשבוע שעבר עורר האירוע זעם בקרב נשים ורבניות לא מעטות שטענו כי הכנס מדיר אותן ולא נותן להן במה לבטא את קולן. הרבנית מלכה פיוטרקובסקי אף אמרה ל'כיפה' בין היתר, "אנחנו כבר יודעים שהחרד"לים שולטים בכיפה", היא המשיכה לטעון, "והם מארגנים כנסים ונותנים את הטון שנקרא הנהגה של הציונות הדתית. אבל אני לא שם, ואני חושבת שזו החמצה היסטורית שאנחנו לא תובעים לחזור לרוח של ההורים שלנו".

לעומתה, אמרו רבניות אחרות כי אין להן כל בעיה עם העובדה שלאירוע הוזמנו רק רבנים. "אולי במציאות שבה חייבים לדחוף את האג'נדה הפמיניסטית הקיצונית", אמרה הרבנית ענבר אליהו, "גם במציאות כזו באמת כבר לא רואים סדר עדיפויות הגיוני".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן