ההצעה שתפתור את בעיית העגינות

בספרו החדש מציע הרב יצחק שילת לתת גט על תנאי, שיישמר ברבנות וימומש במקרי אסון. הוא קרא לרבנות לתקן תקנה עקרונית בסוגיה: "מנהיגות תורנית דורשת שאר רוח, שמתאפיין גם באומץ לפעול ללא מורא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/18 15:27 ח בסיון התשעח

ההצעה שתפתור את בעיית העגינות
בית הדין הרבני בירושלים, צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

גברים שחפצים בכך יוכלו לתת גט על תנאי לנשותיהם שימומש במקרי אסון, והוא יישמר בכספת ברבנות. את הדבר מציע ראש ישיבת מעלה אדומים, הרב יצחק שילת, בספרו החדש "אישות, הלכה וכוונות התורה", והוא רואה בו כמהלך שעשוי לפתור את בעיית העגינות.

בפרק העוסק בנושא העגינות מציע הרב שילת "שכל אדם נשוי הרוצה בכך... ייתן גט לאשתו, והיא תניחנו במקום שמור המושכר לה כגון בכספת הרבנות. נוסח הגט יהיה אחיד, ויקבע ע"י הרבנות הראשית".

הפוסט של הרב רייף

הפוסט של הרב רייףצילום: צילום מסך

בפוסט שפרסם בפייסבוק רב קהילת השחר במודיעין, הרב אלי רייף, הובאו ציטוטים נוספים מתוך ספרו של הרב שילת. בין היתר נאמר בספר החדש כי בסופו של נוסח הגט יהיה כתוב: "ואם לא יהיה אף אחד מהמאורעות הנזכרים לקמן לא יהיה גט, ואם אוכרז כנעדר ע"י רשויות המדינה, או אהיה מחוסר יכולת להכיר את אשתי ולתקשר עימה במשך י"ב חודש על פי קביעת בית חולים מוכר, יהא גט תכף אחרי הביאה האחרונה שאבוא עליה לפני מאורעות אלו... והנני נשבע... שלא אבטל גט זה לעולם, ואשתי תהא נאמנת לומר שלא בטלתי את הגט".

את ההצעה מביא הרב שילת בתום דיון הלכתי ארוך, שבסופו הוא פונה לרבנות הראשית בקריאה לתקן תקנה עקרונית שתיתן מענה ציבורי לסוגיה. "מנהיגות תורנית דורשת שאר רוח, ושאר רוח מתאפיין גם באומץ לעשות את הראוי לעשותו ללא מורא בשר ודם וללא משוא פנים. תקנת העגונות היא אחד הדברים אשר לימדונו רבותינו שראוי לעשותו, ועשייתו לא רק תפתור מצוקות אנושיות, אלא גם תרבה כבוד התורה וכבוד שמים", מסיים הרב שילת.

הרב שילת

הרב שילתצילום: יעקב, ויקיפדיה CC BY-SA 3.0