ההמנון הפלסטיני הושמע באוניברסיטת ת"א?

לדף הפייסבוק של "הצל" הגיע סרטון שבו נראית זמרת ערבייה ישראלית שרה את מה שנשמע כשיר הייצוג של הרש"פ, זאת כשמולה מתנופף דגל אש"ף. האוניברסיטה בתגובה: "למיטב ידיעתנו, השיר שהושמע אינו ההמנון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/17 17:35 טו בכסלו התשעח

ההמנון הפלסטיני הושמע באוניברסיטת ת"א?
דגל פלסטין, צילום: שאטרסטוק

האם זמרת ערבייה ישראלית שרה את ההמנון הפלסטיני בשטח הקמפוס באוניברסיטת תל אביב? בסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק של "הצל" נראית הזמרת, דלאל אבו אמנה - שמגדירה את עצמה כ"פטריוטית פלסטינית" - כשהיא שרה את מה שנשמע כהמנון הפלסטיני, זאת כשמולה מתנופף דגל אש"ף. אופן עמידתם של הנוכחים על הבמה לצדה של אבו אמנה והנחת ידם הימנית על הלב מחזקות את הסברה שאכן מדובר בהמנון הפלסטיני.

https://www.facebook.com/TheShadow69/videos/10155642038990255/


סטודנט דרוזי שצילם את האירוע כתב בדף הפייסבוק של "הצל": "שלום 'הצל', אני דרוזי שלומד באוניברסיטת תל אביב ונמאס לו מהביזיון שהולך שם. אתמול בפעילות לסטודנטים ערבים מטעם חד"ש הביאו זמרת ערביה נוצריה אנטי ציונית מנצרת בשם דלאל אבו אמנה ששרה את ההמנון 'הפלסטיני', וכל הקהל והמרצים עמד ואף הניפו את דגל אש"ף. בתור דרוזי שלומד שם אני כבר מתרגז מכל הביזיון של מה שמתרחש שם. שמישהו יתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי".

דוברת האוניברסיטה, אורנה כהן, התייחסה לנושא, ואמרה: "בהתאם לחוק הנוהג במדינה ובהתאם לפסיקות קודמות של בית המשפט, אוניברסיטת תל אביב מחויבת לאשר בקשות של סטודנטים לפעילות ציבורית או פוליטית כל עוד מתקיימים התנאים הבאים: שמירת דיני מדינת ישראל; שמירה על תקנות האוניברסיטה, נהליה ורכושה; שמירה על הסדר הציבורי ועל המהלך התקין של פעולות ההוראה, המחקר והעבודה בקמפוס. במסגרת זו אושרה הפעילות הנ"ל לסטודנטים. אגב, למיטב ידיעתנו, השיר שהושמע באירוע אינו ההמנון הפלסטיני".