הדרת נשים? אחוז הבנות הגבוה ביותר בארץ בלימודי מחשבים, דווקא במוסד נפרד

מנתוני המל"ג עולה כי המרכז האקדמי לב הוא המוסד המוביל בשילוב נשים לתואר במדעי המחשב, והן מהוות 53% מהסטודנטים בחוג. שרה גנוט: "מדי יום אני מקבלת פניות מחברות וגורמים בתעשייה בתחום, שמחפשים סטודנטיות נוספות שיגיעו אליהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/17 19:24 א באלול התשעז

הדרת נשים? אחוז הבנות הגבוה ביותר בארץ בלימודי מחשבים, דווקא במוסד נפרד
לומדות מחשבים, צילום: יחצ

המרכז האקדמי לב הוא המוסד המוביל בשילוב נשים לתואר במדעי המחשב, והן מהוות 53% מהסטודנטים בחוג (543 סטודנטיות) — כך עולה מנתוני המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) המתפרסמים כאן לראשונה. הנתונים, שהופקו לבקשת דה-מרקר, מציגים דירוג של המוסדות המלמדים לתואר ראשון במדעי המחשב ברחבי ישראל, לפי שיעור הסטודנטיות בקרב כלל תלמידי החוג.

אחריהן ברשימה בהפרש ניכר: אוניברסטת בר אילן עם 35% נשים מתוך 420 סטודנטים סה"כ ומכללת הדסה בירושלים עם אחוז דומה מתוך 220 סטודנטים סך הכל. עוד ברשימה: מכללת ספיר (33%), אוניברסיטת בן גוריון (30%) ואוניברסיטת תל אביב עם 30% מתוך 860 סטודנטים סך הכל.

צילום:

במרכז האקדמי לב הביעו השבוע שביעות רצון מהנתונים האמורים שמתווספים לנתוני ההשמה המרשימים הנחשבים מהגבוהים בארץ העומדים על 93%, עד שנה מסיום הלימודים.

יועצת נשיא המרכז האקדמי לב לקידום נשים, שרה גנוט: "הנתונים שפורסמו מעידים שיש עוד הרבה לאן להתקדם בכל הנוגע לשילוב נשים בתחומי מדעי המחשב וההיי-טק, אבל אנו במרכז האקדמי לב עדים מזה שנים רבות לסיפורי ההצלחה של נשים דתיות המשתלבות בתחום. מדי יום אני מקבלת פניות מחברות וגורמים בתעשייה בתחום, שמחפשים סטודנטיות נוספות שיגיעו אליהם, והביקוש ללא ספק עולה על ההיצע. כיום בתעשייה קיים ביקוש גדול לעובדים רב תחומיים, הרי מה זה מובילאיי אם לא מתכנתים שיש להם רקע באלקטרוניקה? לכן, אנחנו שמים דגש על הכשרת הסטודנטיות שלנו בלימודי מדעי המחשב, ביו-אינפורמטיקה, הנדסאיות בתחום האלקטרוניקה ועוד. הן מתחילות כבר במהלך לימודיהן להקים קבוצת מחקר מתוך מטרה להפוך לחברת סטארט-אפ. אני ממליצה לכל בת שחושבת על עתידה המקצועי – להיכנס לתחום".

 נשיא המרכז האקדמי לב, פרופ' חיים סוקניק: "בשנים האחרונות אנו עדים למגמה מתגברת של נשים דתיות שבוחרות דווקא בתחומי מדעי המחשב וההנדסה, בחיפוש אחר מקצועות המציעים אופק מקצועי ופוטנציאל השתכרות טובים יותר. הנתונים אשר מתווספים לאחוזי ההשמה הגבוהים של בוגרי המרכז מדברים בעד עצמם, כאשר הסטודנטיות מצליחות מאד בלימודי התואר, משתלבות היטב בתעשייה והביקוש לנשים בתעשייה רק הולך וגדל".