"הדס אמרה: 'אם לא נגן על ירושלים, לא תהיה מדינה'"

בערב הוקרה מיוחד שנערך עבור לוחמי ולוחמות מג"ב בגזרת ירושלים, ציטט מפקד מג"ב דברים שאמרה הדס מלכא הי"ד לאביה. לפקודיו ובני משפחתם הוא אמר: "דורות חלמו להגן על ירושלים ולנו הזכות להגן עליה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/06/17 07:03 ד בתמוז התשעז

"הדס אמרה: 'אם לא נגן על ירושלים, לא תהיה מדינה'"
מפקד מג"ב נואם בערב ההוקרה, צילום: דוברות המשטרה

ערב הצדעה מיוחד נערך אמש (שלישי) בבסיס יהודאי של מג"ב ירושלים, במהלכו הוקירו במשמר הגבול ובמשטרת ישראל את פעילותם של לוחמי ולוחמות הארגון בגזרת עיר הבירה וחלקו כבוד להדס מלכא הי"ד שנדקרה למוות לפני כשבועיים ע"י מחבל בשער שכם.

באירוע נכחו מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מג"ב ירושלים, תת ניצב איציק סבן, מפקדים נוספים בהווה ובעבר, משפחות שכולות וכמובן הלוחמי והלוחמות שמשרתים בעיר. 

במהלך הערב ציינו כי הארגון, שפועל בירושלים משנת 1953 הצליח לסכל ולעתים אף למנוע בגופם מאות פיגועים כנגד תושבי העיר והמוני מבקריה.

האמינה בירושלים. הדס מלכא הי"ד

האמינה בירושלים. הדס מלכא הי"דצילום: מג"ב

"דורות חלמו להגן על ירושלים ולנו הזכות להגן עליה" אמר פתח מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי והוסיף כי "לצערנו אנו משלמים מחיר כבד על הזכות להגן על ירושלים, הדס מלכא והדר כהן ז"ל הן לוחמות שנפלו בקרב, גילו תושיה, גבורה ונחישות בהגנה על בירת ישראל".

בהמשך הוא הביא דברים שמלכא אמרה לאביה בנוגע לתחושת חשיבות משימתה כלוחמת, "אביה של הדס ז"ל אמר לי משפט שהדס אמרה לו באחת מארוחות השבת ואותו אני מבקש לצטט בהזדמנות הזו: 'אם לא נגן על ירושלים, לא תהיה לנו ירושלים, ואם לא תהיה ירושלים לא תהיה מדינה ". 

לסיום הוא פנה ללוחמים והלוחמות ואמר: "תמשיכו להגן ולשמור על בירתה של מדינת ישראל ולהעניק ביטחון לתושביה ולמבקריה. אני רוצה לומר תודה לכל אחד ואחת מכם על הפעילות המקצועית אותה אתם עושים יום יום, שעה שעה".

מפקד מג"ב ירושלים, תנ"צ איציק סבן ציין כי "50 שנה ששוטרי משמר הגבול עומדים על המשמר בעיר ירושלים ושומרים על ביטחונם של תושביה. עברנו תקופות קשות בהן ספגנו לא מעט פיגועים, תקופות בהן עמדנו נחושים ומגובשים בגבורה. 'נשמתה של המדינה היא ירושלים', כך אמר דוד בן גוריון. כשם שאין לנו ארץ אחרת כך אין לנו ירושלים אחרת ועל כן אנו מצדיעים לכם הלוחמים על עשרות שנים של עמידה איתנה בשמירה על ירושלים, למעננו ולמען הדורות הבאים"