הג'יהאד האיסלאמי: "מטרת המנהרה שהופצצה - לפגוע בחיילים ובמתנחלים"

בכיר בארגון הטרור העזתי, שגופות חמישה מבכיריו מוחזקות על ידי צה"ל, טען שישראל "תכננה את הפצצת המנהרה כדי לגרום לכמה שיותר אבדות בנפש". בכיר בחמאס: "ישראל לא תקבל ולו פרט אחד של מידע בעבור גופות השהידים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/17 16:43 יז בחשון התשעח

הג'יהאד האיסלאמי: "מטרת המנהרה שהופצצה - לפגוע בחיילים ובמתנחלים"
מנהרת טרור. תמונת ארכיון, צילום: פלאש 90. דובר צה"ל

בג'יהאד האיסלאמי הודו היום (ב') כי כוונתם בחפירת מנהרת הטרור שפותתה על ידי צה"ל הייתה לפגוע "בחיילים ובמתנחלים". כך אמר בכיר בארגון, אחמד אל מודאללה, לערוץ אל קודס של חמאס.

מודאללה אמר כי "המנהרה שהופצצה הייתה אמורה לשמש לצורך פגיעה בחיילים ובמתנחלים. נמשיך לחפור מנהרות. לא נשב בחיבוק ידיים". לטענתו, ישראל תכננה את הפצצת המנהרה כדי לגרום לכמה שיותר אבדות בנפש". לדבריו, "ההתנגדות לכיבוש היא בעדיפות עליונה וכשנגיב האויב הציוני ישלם על פשעיו נגד העם הפלשתיני".

חמשת המחבלים שנהרגו

חמשת המחבלים שנהרגוצילום: ללא קרדיט

בכיר בלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, התייחס להחזקת גופות המחבלים בידי ישראל ואמר כי "ישראל מנסה להפעיל עלינו לחץ באמצעות גופות השהידים הקדושים שלנו".

הוא הצהיר כי "ישראל לא תקבל ולו פרט אחד של מידע בעבור גופות השהידים. הם ינוחו על משכבם באדמת פלשתין הקדושה עד שנשחרר את כל אדמותינו הקדושות. האויב הציוני מבין רק שפה אחת וזו שפת הכוח".

מוקדם יותר ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין כל כוונה מצדו לאפשר את השבת הגופות לרצועת עזה, "אנו לא נותנים מתנות חינם", הוא אמר והתייחס לגופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד כשהבטיח: "נחזיר את בנינו הביתה".