הג'יהאד האיסלאמי "האיומים של האויב לפגוע בהנהגת הארגון הם בגדר הכרזת מלחמה"

אתמול פרסם צה"ל מסר לג'יהאד האסלמי בו הוא מזהיר אותו מפני פעולת נקם אפשרית לפיצוץ מנהרת הטרור. בסרטון, קורא האלוף יואב (פולי) מרדכי למנהיגי הג'יהאד האיסלאמי "לקחת מהר את העניינים בידיים כי אתם תישאו באחריות". הג'יהאד מכנה זאת הכרזת מלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/17 11:38 כג בחשון התשעח

הג'יהאד האיסלאמי "האיומים של האויב לפגוע בהנהגת הארגון הם בגדר הכרזת מלחמה"
חמשת המחבלים שנהרגו, צילום: ללא קרדיט

אתמול פרסם צה"ל סרטון בו מופיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כאשר הוא מזהיר את הג'יהאד האיסלמי מתגובה לפיצוץ מנהרת הטרור שחדרה מהרצועה לישראל. האלוף מרדכי אמר בסרטון: "מפקדת הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בדמשק ומנהיגי הארגון - רמדאן שלח וזיאד נחאלה - קחו מהר את העניינים לידיים כי אתם אלו שתישאו באחריות".

"אנחנו ערים למזימה שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל", מציין עוד האלוף מרדכי "הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו. כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האסלאמי באשר היא ישראל תגיב בעוצמה ובנחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס". 

בארגון הטרור תייחסו ישירות לאיום המרומז לחיסול מנהיגי הארגון: "לא נרפה את ההגנה על עמנו ואדמתנו. האיומים של האויב לפגוע בהנהגת הארגון הם בגדר הכרזת מלחמה ואנו נתמודד עמם. האיומים האלה חושפים את הכוונות האמיתיות של הציונים. זכותנו להגיב על כל תוקפנות ובתוך כך גם הזכות להגיב על פשע התוקפנות נגד מנהרת ההתנגדות שגרם למות 12 לוחמים מהזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד", נאמר בהודעה.

בהודעה נאמר גם כי "המסר שלנו לישראל: ידיך המגואלות בדמי ילדינו, לא יפסיקו להרוג עד שיגדעו או שתסולק מאדמתנו וארצנו. הטרור של האויב ואיומיו לא מפחידים אותנו ולא יניאו את הנהגתנו מדרך הג'יהאד, ההתנגדות וההגנה על עקרונותינו".
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "בימים אלה יש מי שעדיין משתעשע בלנסות התקפות מחודשות על ישראל. היד שלנו תהיה קשה מאד כלפי כל גורם בכל מקום. אני מתכוון לכל גורם - פלגים, סורקים, ארגונים. אנחנו רואים את חמאס אחראי לכל התקפה שיוצאת מעזה נגדנו".
 
מנהרת הטרור מעזה לתוך שטח העוטף הושמדה על ידי צה"ל בסוף החודש שעבר, וכעבור כמה ימים הכריזה ישראל כי היא מחזיקה בגופות חמישה מחבלים שנהרגו בתוכה. ההערכה היא שכוונתה להחזיק בגופות שישמשו חלק מעסקה להחזרת גופותיהם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול שמוחזקות על ידי חמאס בעזה מאז מבצע צוק איתן ב-2014.
 
בתגובה לכך מסר אז הג'יהאד האיסלאמי: "גופות חמשת השהידים לא יישארו הרבה זמן בידי ישראל. אנחנו יודעים כיצד להשיב גופות של אנשינו. המערכה פתוחה ולא תסתיים. הארגון לא יתמקח על גופות המחבלים שבידי ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן