הג'ודוקאים הישראליים לא יורשו להתחרות עם סמלי המדינה

מארגני תחרות הג'ודו באבו דאבי אוסרים על המשלחת הישראלית להתחרות עם סמלים של מדינת ישראל. כמו כן לא יונף הדגל ולא יישמע ההמנון הלאומי. איגוד הג'ודו: "לא ניגרר לזירה הפוליטית ולא נעניק פרסים למי שרוצה לגרום לכך שאנחנו נירתע מלהופיע בעולם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/10/17 17:58 כו בתשרי התשעח

הג'ודוקאים הישראליים לא יורשו להתחרות עם סמלי המדינה
לא יתחרה עם סמל המדינה? אורי ששון, צילום: הוועד האולימפי בישראל

לא מערבים פוליטיקה וספורט? מארגני תחרות הגראנד-סלאם בג'ודו, שצפויה להתקיים בעוד כשבועיים באבו דאבי, הורו למשלחת הישראלית כי הג'ודוקאים מטעמה יוכלו להתחרות כשדגל ושם המדינה יתנוסס על חולצתם.

בכל תחרות בה מתחרים ג'דוקאים ישראלים הם עונדים על דש חולצתם את הכיתוב ISR. מארגני התחרות היוקרתית דורשים כעת כי כי במהלך אירוע הספורט שיתקיים במדינתם, הכיתוב על הבגד יהיה של איגוד הג'ודו העולמי ווללא כל אזכור ישראלי.

בנוסף לכך, במידה ואחד מהמתחרים הישראלים יזכה במדליית זהב, דגל המדינה לא יונף וההמנון לא יושמע באולם. לפני כשנתיים נתקל איגוד הג'ודו הישראלי עם הנחיה דומה ולבסוף הוא הנחה את נציגיו, ירדן ג'רבי ושגיא מוקי, להתחרות עם סמל הארגון העולמי. יש לציין כי התחרות באבו דאבי אינה כפופה לאיגוד העולמי כך שהם רשאים לקבוע את החוקים בעצמם.

איגוד הג'ודו הישראלי הודה שאין לו כל כך הרבה ברירות אלא להסכים להנחיה המקוממת, "כפי שקרה לפני כשנתיים בתחרות באבו דאבי, איגוד הג׳ודו הישראלי מעריך כי גם הפעם לא תתאפשר לנבחרת הישראלית להופיע תחת דגלי הלאום. הערכה זו מגיעה לאחר שיחה שקיים יו"ר איגוד הג׳ודו הישראלי משה פונטי עם יו״ר איגוד הג׳ודו העולמי מריוס ויזר".

באיגוד לא אהבו את הוראת מארגני התחרות ותקפו אותם על כך, "ביום חמישי ייפגש בזאגרב משה פונטי עם ויזר על מנת לפעול לשינוי ההחלטה של הוועדה המארגנת באבו דאבי, שהיא מנהלת את התחרות. אנחנו לא ניגרר לזירה הפוליטית ולא נעניק פרסים למי שרוצה לגרום לכך שאנחנו נירתע מלהופיע בעולם. המטרה שלנו היא אולימפיאדת טוקיו 2020 והתחרויות בדרך הן אמצעי להשגת המטרה. יש כאלה שמנסים לחבל בהשגת מטרה זו וישמחו אם ישראלים לא יופיעו באולימפיאדה,אבל אנחנו לא נאפשר להם להפריע לנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן