"הבשילה הקרקע להחלת ריבונות בבקעת הירדן״

במהלך סיור ביישובי הבקעה הודיעה ח"כ שרן השכל על הצעת חוק שיזמה להחלת ריבונות ישראלית באזור. "המתיישבים נחשבים לאזרחים סוג ב', זה אבסורד שיש לתקן באופן מיידי"

חדשות כיפה דויד ליבנה 24/01/18 08:32 ח בשבט התשעח

"הבשילה הקרקע להחלת ריבונות בבקעת הירדן״
שרן השכל ודוד אלחיאני, צילום: ללא קרדיט

ח״כ שרן השכל מהליכוד ערכה אתמול (ג׳) סיור בבקעת הירדן, יחד עם ראש המועצה האזורית, דוד אלחיאני, במהלכו הודיעה על הצעת חוק חדשה שיזמה להחלת הריבונות הישראלית ביישובי הבקעה וצפון ים המלח. ההצעה תעלה בקרוב לוועדת השרים לענייני חקקיה. 

בהצעת החוק נכתב כי מטרתה היא "להסדיר את השתייכותה של בקעת הירדן למדינת ישראל, על כל המשתמע משיוך זה, בכפיפות לחוקי מדינת ישראל אשר יאפשרו הבטחת חייהם וביטחונם של כלל תושבי בקעת הירדן והפרחת חבל ארץ זה".

ח״כ השכל אמרה כי ״הבשילה הקרקע להחלת הריבונות הישראלית ביישובי בקעת הירדן. בקעת הירדן היא נכס אסטרטגי, ביטחוני של מדינת ישראל ושוררת בקונצנזוס לאומי ופוליטי. גם בהסכם הימני ביותר וגם בשמאלי ביותר, הבקעה נכללת כחלק בלתי נפרד מהמדינה שלנו.

"מתיישבי הבקעה מהווים חיץ ביטחוני על גבולה של ישראל, מסכנים את נפשם וניצבים בחזית, אך בינם לבין שאר תושבי הארץ קיים אי שוויון מוחלט. המתיישבים נחשבים לאזרחים סוג ב' וחלים עליהם חובות, אולם לא זכויות. זהו אבל אבסורדי שיש לתקן באופן מיידי, ויפה שעה אחת קודם".  

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, אמר: ״שמחתי לארח את ח״כ שרן השכל ולשמוע ממנה שהיא עומדת לקדם חוק להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. אני מודה לה על היוזמה ובטוח מההיכרות שלי איתה, ובזכות הנחישות שלה, שהיא גם תצליח״.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן