"הבית היהודי מנסה למחוק את מגילת העצמאות"

ח"כ ציפי לבני תקפה את שרת המשפטים ואת הניסיון לקדם את חוק הלאום, ואמרה: "הקואליציה דורסנית ולא רואה דבר מלבד את עצמה". שקד: "מי שקובע למה יש מעמד חוקתי או לא זה הכנסת, לא בג"ץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/18 11:14 כ בטבת התשעח

"הבית היהודי מנסה למחוק את מגילת העצמאות"
מרים אלסטר/פלאש 90, צילום: ציפי לבני

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, הביע בסוף השבוע את דעתו בעד נתינת תוקף חוקתי למגילת העצמאות, מה שיאפשר לפסול מראש חוקים כמו חוק הלאום. על רקע הדברים התראיינו הבוקר (א') בגל"צ שרת המשפטים איילת שקד וחברת הכנסת ציפי לבני.

בתגובה לדברים אמרה שקד כי "אמירתו של ברק ממוטטת את הדמוקרטיה. מי שקובע למה יש מעמד חוקתי או לא זה הכנסת".

שקד קבלה על כך מעורבות היתר של בג"ץ בהחלטות של הכנסת לטענתה, ואמרה: "בית המשפט של היום מתערב בהמון החלטות. כחברת ממשלה אני מרגישה שהוא מתערב יותר מדי בחקיקה של הכנסת. בית המשפט דן בכ-2,000 עתירות בשנה. זה המון. אין לזה אח ורע".

בתגובה לדברים אמרה לבני: "מה שמטריד אותי זו לא דעתו של ברק אלא דעתה של שרת המשפטים הנוכחית ביחס למגילת העצמאות וביחס לדמוקרטיה בישראל. מטריד ששקד מנסה לקדם חוקים כמו חוק הלאום שבעיניה נוגדים את מגילת העצמאות.

על הביקורת כלפי בג"ץ אמרה לבני: "זהו עוד ניסיון מטריד של שרת המשפטים והבית היהודי להפוך את המילה דמוקרטיה לחסרת תוכן שמשמעותה 'הרוב קובע, לכו להצביע, הרוב יחליט'. הבית היהודי בחסותו של ראש ממשלה חלש מנסה למחוק את מגילת העצמאות מחיינו, ועל זה המאבק.

"אם יש כל כך הרבה עתירות אז כדאי שהממשלה תסתכל על עצמה ותראה מה לא טוב בה. מבחינתי התפיסה לפיה 'הרוב קובע ולעזאזל זכויות המיעוטים' היא תפיסה שמנוגדת לתפיסה הדמוקרטית, הציונית והיהודית. לצערי הממשלה, הבית היהודי וכל מרכיבי הקואליציה הם קואליציה דורסנית שלא רואה כלום מלבד את עצמה", תקפה.