הבית היהודי והליכוד בהסכם הפסקת אש. השרה שקד ל'כיפה': "יוזמה מבורכת"

שקט בנגמ"ש? שתי המפלגות, בתיווכם של השרה שקד וח"כ ביטן, רקמו הסכם לפיו במושב החורף הקרוב אף אחת מהסיעות לא תנסה לכופף את ידה של השנייה באמצעות תחרות על הצעות חוק "ימניות ולאומיות". שרת המשפטים: "לא מדובר על צמצום חקיקה מסוג כלשהו אלא על צמצום כמות החוקים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/08/17 11:09 ט באלול התשעז

הבית היהודי והליכוד בהסכם הפסקת אש. השרה שקד ל'כיפה': "יוזמה מבורכת"
מבקש מראש הממשלה להחיל ריבונות. בנט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נערכים לבחירות או מנסים להימנע ממנה? הסכם חדש של "הפסקת אש" עומד על סף חתימה בין מפלגות הליכוד והבית היהודי, כך פורסם הבוקר על ידי זאב קם ב'כאן רשת ב'.

לפי הדיווח שתי הסיעות יתחייבו זו לזו שלא להתחרות ביניהן בהצעות חוק שנועדו להוכיח מי ימנית יותר, דבר שגרם לחיכוכים רבים במושב האחרון של הכנסת.

הצעות החוק שכבר הונחו על השולחן ונחשבות כשנויות במחלוקת, כמו חוק הלאום של הליכוד וחוק ירושלים של הבית היהודי, ימשיכו להתקדם במסלול החקיקה אך מעבר להן לפחות על פי הסיכום לא מתוכננות הצעות נוספות שנועדו לכופף ידיים.

יש לציין כי על רקע התקיפות ההדדיות בין שתי המפלגות, רקמו יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ושרת המשפטים איילת שקד את ההסכם המתגבש, זאת מתוך רצון לעבור בשלום את מושב החורף הקרוב של הכנסת ולשמור על שלמות הקואליציה.

בנט ושקד

בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסכם התגבש בעקבות המחלוקות הרבות בין שתי המפלגות בחודשים האחרונים סביב הצעות חוק רבות. הוא נרקם על ידי יו"ר הקואליציה דוד ביטן, ושרת המשפטים איילת שקד שאמרה ל'כיפה' כי "מדובר על יוזמה מבורכת של ח"כ ביטן לפיה תצומצם כמות החקיקה הפרטית והממשלתית למושב הקרוב. נציין כי טרם סיכמנו את הפרטים אך צמצום החקיקה זה בהחלט מהלך שאני תומכת בו. כמו כן, לא מדובר על צמצום חקיקה מסוג כלשהו אלא על צמצום כמות החוקים".