הבית היהודי הקים ועדה לבחינת השבת במרחב הציבורי

בעקבות כוונתן של רשויות מקומיות להעביר חוקי עזר שיאפשרו פתיחת עסקים ביום המנוחה, הוחלט במהלך ישיבת הסיעה הוחלט על הקמת ועדה פנימית. השר אריאל: ״חוק המרכולים הוא לא הפתרון לשבת"

חדשות כיפה דויד ליבנה 26/12/17 20:29 ח בטבת התשעח

הבית היהודי הקים ועדה לבחינת השבת במרחב הציבורי
חברי הבית היהודי בישיבת הסיעה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

סיעת הבית היהודי החליטה היום (ג') להקים ועדה פנימית שתבחן את נושא השבת במרחב הציבורי בישראל בכלל, ואת חוק המרכולים בפרט. בראש הוועדה יעמדו שרת המשפטים איילת שקד ושר החקלאות אורי אריאל.

ההחלטה על הקמת הוועדה התקבלה במהלך ישיבת הסיעה שהתקיימה היום, ולאחר שחברי הסיעה השמיעו את דעתם בנושא.

בימים האחרונים עלתה סוגיית השבת לכותרות, זאת בעקבות כוונתן של כמה רשויות מקומיות להעביר תיקונים לחוקי עזר, כך שיתאפשר לפתוח עסקים בשבת גם אם חוק המרכולים יעבור לבסוף. רק אמש אישרה מועצת העיר ראשון לציון תיקון ברוח זו, ודיון בנושא במועצת העיר גבעתיים התבטל ברגע האחרון בעקבות צו מניעה לקיומו.

סביב הנושא השנוי במחלוקת נשמעה ביקורת על חברי הכנסת מהבית היהודי על כך שאינם פועלים מספיק כדי לבלום את הגשת חוקי העזר, והקמת הוועדה נראית כניסיון להתערב יותר בנושא.

השר אורי אריאל התייחס לנושא השבת, ואמר: ״חוק המרכולים הוא לא הפתרון לשבת. הפתרון הבסיסי הוא הארכת סוף שבוע כך שימי ראשון בחלקם יהיו ימי מנוחה, בעוד שבשבת המרחב הציבורי יהיה יהודי, כבעבר״.