הבטחת נתניהו על סף מימוש: אושר השיוק של 300 יחידות דיור בבית אל

חמש שנים לאחר שראש הממשלה הבטיח את בניית היחידות כפיצוי על פינוישכונת האולפנה, אישר המנהל אזרחי את שיווק היחידות. ראש מועצת בית אל: "מדובר באוויר לנשימה. במשך עשר שנים לא נבנתה כאן אפילו לא יחידת דיור אחת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/10/17 16:39 כז בתשרי התשעח

הבטחת נתניהו על סף מימוש: אושר השיוק של 300 יחידות דיור בבית אל
המאבק השתלם. שלט מהמחאה נגד נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המנהל האזרחי אישר היום (שלישי) את בנייתן של 300 יחידות הדיור בבית אל, שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לאחר פינוי שכונת האולפנה לפני חמש שנים.

הבטחתו של נתניהו, שקיבלה היום אישור רשמי מהמת"ע, אמנם ניתנה בשנת 2012 אך מאז נמשך התהליך לאורך תקופה ארוכה ולטענת אנשי המועצה המקומית בית אל הדבר גרם להם עוול.

בעשור האחרון לא נבנה בתחומי המועצה ולו בית אחד ולפני מספר חודשים, כשראו בבית אל שראש הממשלה מתמהמה עם אישור הבניה, הם החליטו לפתוח במחאה והקימו אוהלים מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ראש מועצת בית אל, שי אלון , בירך על ההחלטה ואמר: "לפני מספר חודשים החלטנו במועצה יחד עם התושבים לצאת למאבק ממושך סביב התחלות הבנייה במועצה, במשך עשר שנים לא נבנתה כאן אפילו לא יחידת דיור אחת. לשמחתנו, ולאחר המאבק שאליו יצאנו נאותה ממשלת ישראל לאשרר את שיווקן של 300 יחידות הדיור במועצה".

לדבריו, "מדובר באוויר לנשימה עבור מאות הזוגות הצעירים המעוניינים להגיע ולגור בתחומי המועצה אך הדבר נמנע מהם. בשנים האחרונות בית אל התפתחה בכל תחום, חינוך, תיירות, עסקים ועוד. רק בתחום הבנייה עמדנו במקום, אנחנו מקווים כי 300 היחידות הללו הן פתח לעוד יחידות דיור נוספות. כפי שבונים בראשון לציון,כפר סבא, ורעננה כך גם צריך לבנות בבית אל, עפרה ואפרת".

שר החקלאות, אורי אריאל הגיב לאישור ואמר: ״אני שמח על אישור השיווק בבית אל ועל צעד מבורך זה, הממשלה מקיימת את חובתה המוסרית לתושבי בית אל על ידי תוספת של כ- 300 יחידות דיור. מגיע לתושבי בית אל כי לאחר 5 שנים של המתנה הישוב ימשיך להתפתח ויהיה מענה לדור הצעיר. אני מקווה שההחלטה היום תביא לבניה בפועל ותעצור את ההקפאה הממושכת.  אריאל הוסיף: "הבטחת ראש הממשלה מתממשת לאט לאט, נכון לקיים הבטחה גם לאחר חמש שנים".