האם על ח"כ גואטה להתפטר מתפקידו?

כוונת חבר הכנסת מש"ס להתפטר על רקע השתתפותו בחתונת שני גברים, מעוררת תגובות שונות גם בתוך המגזר הסרוג. הדעות בקרב שני כותבים בעתון 'בשבע' חלוקות

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/09/17 15:22 כג באלול התשעז

האם על ח"כ גואטה להתפטר מתפקידו?
שמע לביקורת והתפטר. ח"כ גואטה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סיפור התפטרותו של ח"כ יגאל גואטה מש"ס, על רקע השתתפותו בחתונת אחיינו המשתייך לקהילת הלהט"ב, מעוררת מחלוקת בקרב הציבור הדתי-לאומי. דוגמא לכך ניתן למצוא בדבריהם של שני עיתונאים החברים באותה מערכת.

"אין מצב שחבר כנסת מש"ס יילך לטקס "חתונה" של שני גברים", כתב אמש (רביעי) עורך עיתון 'בשבע' עמנואל שילה בדף הפייסבוק שלו. לטענתו, "זה כל כך אלמנטרי שאין צורך להסביר. ש"ס זו מפלגה דתית, לא? כמו שח"כ מש"ס לא ילך לחתונה שנערכת בשבת או שמגישים בה אוכל טרף, כך הוא לא ילך לחתונה להט"בית".

לדבריו, ניתן "להיות הכי אוהב והכי מכיל ביחס לבן משפחה שלך, זה נכון וראוי. אבל כמו שאתה מתחשב בו כך גם הוא צריך להתחשב בך. הוא יכול וצריך להבין שעם כל הצער, אתה לא יכול להיות אתו דווקא באותו רגע שבו הוא מכריז חגיגית וממסד רשמית את כוונתו לעבור יום יום ושעה שעה על איסורי תורה חמורים. אם ממך מצופה להכיל את אורחות חייו, אז גם הוא צריך לכבד את האמונה שלך".

לדעתו של שילה, "כאשר איש ציבור דתי/חרדי משתתף באירוע כזה, זה לא פחות מחילול השם". לסיום הוא השווה בין התנהלותו של י"ו ש"ס לעומת יו"ר הבית היהודי, "נפתלי בנט הביע אהדה לדוברת שלו שחיה עם בת-זוג. אריה מכלוף דרעי הראה לח"כ גואטה את הדרך החוצה. הצבעתי לבנט, אבל בנושא הזה אני עם דרעי".

כזכור, ח"כ גואטה סיפר לא מזמן כי השתתף בחתונת בן אחותו שהתחתן עם בן זוגו. בעקבות הדברים נמתחה עליו ביקורת חריפה משורת המפלגה ורבניה ולבסוף הוא הודיע על כוונתו להתפטר מתפקידו כחבר כנסת.

מי שלא סובר כמו עמנואל שילה הוא העיתונאי שלמה פיוטרקובסקי גם הוא מ'בשבע', שאמר כי הסיפור מלמד על מצבה הקשה של ש"ס. "את דעתו הציבורית של גואטה על הומואים כבר שמענו בעבר, והיא מתחום האבחנות הרפואיות, כך שגואטה ממש לא חשוד על ליברליזמוס. אז למה גואטה כן הלך לאותה חתונה מדוברת? בגלל שזהו בנה של אחותו האהובה. אין כאן "הכשר" ואין כאן "לגיטימציה". ממש לא".

לדבריו, ש"ס אמורה לייצג חרדיות מעט שונה, שמצליחה לחבר בין הציבור החרדי למסורתי ואפילו לחילוני, "בדגם הזה יכולים להתפלל בבית הכנסת הש"סי מתפללים על פני כל הרצף החרדי-מסורתי בלי היררכיה מדויקת ומובחנת, אלא כקהילה אחת שלמה. בדגם הזה אפילו בקרב מייצגי הסיעה החרדית-ש"סית בכנסת יכולים להיות חברי כנסת שאורח החיים שלהם איננו חרדי במובן הקלאסי של העניין (בלי שמות, אבל כולם מכירים את השמות)".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן