האם על אובמה להשיב את פרס נובל לשלום?

ח"כ יאיר לפיד טען בישיבת סיעתו, כי אם התחקיר אודות ממשל הנשיא אמריקני לשעבר נכון והוא אכן אפשר סחר בסמים לארגון חיזבאללה, הוא "צריך להחזיר את פרס הנובל לשלום שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/17 15:49 ל בכסלו התשעח

האם על אובמה להשיב את פרס נובל לשלום?
יו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר היום (ב') בישיבת סיעתו כי התחקיר אודות ממשל אובמה נכון, על הנשיא לשעבר להשיב את פרס נובל לשלום שקיבל.

"קודם כל כרגע זה רק תחקיר באתר אינטרנט", הוא אמר, "אתר מכובד, אז אנחנו לא יודעים אם הוא נכון". עם זאת הוא הוסיף כי "אם הוא נכון אובמה צריך להחזיר את פרס הנובל לשלום שלו".

לדבריו, הסיבה להצהרתו היא "מפני שמדינת ישאל התריעה פעם אחרי פעם שלא יכול להיות קשר בין הסכם הגרעין לבין פעילות נגד הטרור, בוודאי נגד החיזבאללה שהוא ארגון טרור הגדול בעולם. אנחנו התרענו גם ספציפית על זה בגלל הקשר המוכח בין חיזבאללה לבין איראן".

צריך להחזיר את פרס נובל לשלום? אובמה

צריך להחזיר את פרס נובל לשלום? אובמהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מוקדם יותר פורסם שמתחקיר של אתר "פוליטיקו" נטען כי ממשל אובמה אפשר הברחות סמים והלבנות הון של אנשי חיזבאללה בתוך שטחי ארה"ב, כדי למנוע את פיצוץ שיחות הגרעין בין איראן למעצמות לפני מספר שנים.

יש לציין כי נשיא ארצות הברית לשעבר,ברק אובמה זכה כבר בשנת 2009, פחות משנה לאחר שנבחר לנשיאות, בפרס נובל לשלום "על מאמציו לחזק את הדיפלומטיה הבינלאומית ושיתוף הפעולה בין העמים".