האם ה"עיר החדשה בשומרון" היא אחיזת עיניים?

ראש מועצת אלקנה טען במכתב ששיגר לראשי רשויות בהתיישבות כי היוזמה של שר הפנים היא לא יותר מאיחוד רשויות שאותה מוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן, "לא מדובר בעיר ולא באידאולוגיה ציונית. רק קמפיין מניפולטיבי. אפילו יריב אופנהיימר משלום עכשיו גוייס ללא ידיעתו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/17 11:18 טו בכסלו התשעח

האם ה"עיר החדשה בשומרון" היא אחיזת עיניים?
בניה ביהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר פורסם כי שר הפנים אריה דרעי יוזם הקמת עיר חדשה בשומרון והוא אף קיבל על כך שבחים בימין. עם זאת, ביש"ע היה מי שניסה לצנן את ההתלהבות וטען כי מדובר באחיזת עיניים מבית היוצר של אחד מראשי המועצות בהתיישבות.

"חזרתי בסוף השבוע מחגיגות לרגל הכרזת המדינה בכט בנובמבר באו"ם", כתב אמש (מוצאי שבת) ראש מועצת אלקנה אסף מינצר במכתב לראשי המועצות, "ונחתתי אל תוך מניפולציה פוליטית מתוזמנת היטב מלווה בכתבים מטעם, בשרים בכירים שהוקלטו לסרטונים וחתמו על עצומות שהם כלל לא בדקו, במודעות בעמודים שלמים בעיתונים וכל זה ממומן בתקציב עצום".

לטענתו, הרושם כאילו מדובר ביוזמה ציונית חדשה רחוקה מהמציאות ומי שאחראי לה הוא אחד מראשי המועצות החזקים ביש"ע, "חבריי אנא אל תתבלבלו. מדובר בקמפיין מוזמן ומתוזמן בניהולו של יוסי דגן לאיחוד רשויות והכל במטרה להיפטר מתושבי שערי תקווה ועץ אפרים בשל חובות אדירים בינם לבין מועצת שומרון ומתוך חשש שיבולע לו מהם בבחירות הקרובות".

מודעת התמיכה ביוזמה

מודעת התמיכה ביוזמהצילום: ללא קרדיט

בשבוע שעבר פורסם כי וועדה שמינה מנכ"ל משרד הפנים ופעלה בחצי שנה האחרונה, המליצה על הקמת עיר חדשה במערב השומרון. העיר תורכב מהישובים עץ אפרים, שערי תקווה אורנית ואלקנה, ולפי היוזמה היא אמורה לאפשר לראשונה בנייה בשטחים הכלואים ביניהם שעד היום לא ניתן היה לבנות בהם.

גורמים בימין, וביניהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שיבחו את היוזמה ובשבת האחרונה אף פורסמו בחלק  מהעיתונים דברי חיזוק מצד גורמים בכירים בהתיישבות כמו בני קצובר ואליקים העצני.

על רקע התשבוחות מינצר שב והדגיש כי כי "מדובר כפי הנראה בקומבינה פוליטית פרי מוחו של משרד פרסום גדול שנשכר לשם כך, בשם 'קידום ההתיישבות' מתוך ניסיון לייצר מציאות מדומה בדמות 'עיר' שאיננה, מתוך מטרה להשפיע על שר הפנים לקבל החלטה על איחוד הרשויות באזור (אסופת יישובים קהילתיים ולא עיר), החלטה שכלל עוד לא התקבלה!"

עוד הוא כתב כי "לא מדובר בעיר, לא באידאולוגיה ציונית, לא בפיתוח ההתיישבות (רוב עתודות הקרקע בין היישובים הם של אלקנה) ולא כלום. רק קמפיין מניפולטיבי. אפילו יריב אופנהיימר משלום עכשיו גוייס ללא ידיעתו לקמפיין בכך שמתנגד להקמת ה'עיר החדשה' ובכך סותמים כביכול את פיות המתנגדים לאיחוד (ה"עיר החדשה")".

לסיום הוא ציין בפנייתו לראשי הרשויות, "דעו שתושבי אלקנה ואורנית מתנגדים באופן נחרץ לאיחוד הרשויות ופועלים בעניין מול משרד הפנים". כמו כן הוא הזהיר כי "צריך לדעת שבנוסחה הזו של פוליטיקה שהופכת לאידאולוגיה, היום זה אנחנו ומחר זה כל אחת הרשויות האחרות ביו"ש שינוהל קמפיין לחיסולה, כמו שכעת מנוהל לגבי אלקנה".