האם בקרוב תכהן אישה בתפקיד רב הכנסת?

במכרז לתפקיד רב המשכן צוין כי הפנייה מיועדת לגברים ונשים כאחד. לכאורה, גם נשים יכולות להגיש מועמדות, אלא שדרישות המשרה מציגות תמונה אחרת

חדשות כיפה דויד ליבנה 07/03/18 12:02 כ באדר התשעח

האם בקרוב תכהן אישה בתפקיד רב הכנסת?
משכן הכנסת, צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com

מכרז שפרסמה לאחרונה הכנסת לחיפוש אחר מישהו שימלא את תפקיד רב הכנסת, עורר סקרנות דווקא בקרב נשים. הסיבה: בתחתית המודעה מצוין כי "כל מקום בו מפורט תיאור התפקיד בלשון זכר, הכוונה גם ללשון נקבה".

על פי תיאור התפקיד, רב הכנסת אחראי לקיום הלכות כשרות המזון וכלל הפעילות בתחום ההווי הדתי במשכן. בין היתר הוא אמון על ניהול תחום הכשרות על היבטיו השונים, אחריות כוללת לניהול בית הכנסת ומתן מענה לשאלות הלכתיות בעת הצורך. מלשון המכרז נראה לכאורה כי נשים יכולות להגיש גם הן מועמדות לתפקיד, אלא שעיון בדרישות המשרה מציג תמונה אחרת.

בדרישות התפקיד נכתב כי המועמדים חייבים להיות בעל סמיכה לרבנות, המחזיקים בתעודת "יורה יורה" באישור הרבנות הראשית לישראל. כמו כן מצוין כי המועמדים חייבים להיות בעלי ארבע שנות ניסיון בתחום העיסוק של המשרה, וכי שנות הניסיון ימנו מיום קבלת תעודת "יורה יורה". 

התנאים, כידוע, אינם אפשריים מבחינת נשים, שכן הסמכה לרבנות מטעם הרבנות הראשית פתוחה רק בפני גברים. המכרז, אגב, נסגר היום ומי שייבחר צפוי להיכנס לתפקיד בתחילת חודש אוגוסט.

המועמדים חייבים להחזיק בתעודת "יורה יורה"

המועמדים חייבים להחזיק בתעודת "יורה יורה"צילום: צילום מסך