האישה הדתיה הראשונה שקיבלה את אות ההוקרה לשוויון חברתי

דבי גרוס, מייסדת ומנהלת ארגון "תהל" – מרכז סיוע לנשים וילדים דתיים, קיבלה אתמול את אות ההוקרה לשיוויון חברתי בבית הנשיא. ריבלין: "זהו יום שעוסק בתיקונה הראוי של החברה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/17 19:56 ד בכסלו התשעח

האישה הדתיה הראשונה שקיבלה את אות ההוקרה לשוויון חברתי
הזוכים באות ההוקרה לשיוויון חברתי , צילום: בית הנשיא

בטקס שנערך אתמול במשכן הנשיא הוענקו שלושה אותות לשוויון חברתי לרגל היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.האותות הוענקו לדבי גרוס, מייסדת ומנהלת ארגון "תהל" – מרכז סיוע לנשים וילדים דתיים; לאלכס לוין, מייסד הועד למלחמה באלימות המינית והסחר בבני אדם אשר פועל להחבאתם של קורבנות מעגל הזנות; ולארגון "תאיר" – מרכז סיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. עוד השתתפו באירוע, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, אבי כהן, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז, יועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות, אנשי מקצוע העוסקים בתחום ועוד.

"קמפיין ME TOO שעלה לתודעה לאחרונה, קמפיין חשוב כל כך, פרץ חומות של שתיקה ועורר הדים," אמר הנשיא בראשית דבריו והוסיף: "רוב ההדים היו תומכים, שותפים ומשתפים, מבינים, רתומים למאבק החשוב. אבל היו גם הדים אחרים, מאשימים, מתכחשים, משתיקים ומשתקים. לרוב היו אלה טענות כי הקמפיין מכליל את כל הגברים, ומעמיד אותם באופן תמידי כמטרידים וכמתקיפים. אין טעות גדולה מזו. אני מאמין שאין כאן משחק סכום אפס בין נשים וגברים. אני מאמין שהאלימות נגד נשים פוגעת בכולנו, גם בגברים. היא פוגעת בנו כחברה. ועלינו, על כולנו למנוע אותה, להילחם בה, לחשוף אותה ולדכא אותה – כן, לדכא את האלימות הזו. כן, גם בדרכים לא נעימות ולא מנומסות. מרבית האלימות כלפי נשים לא צונחת לה מהחלל או מגיחה ממעמקי הים. האלימות הזו ברובה המוחלט, מגיעה מצד גברים. ולכן צריכה להיות לנו שותפות מוחלטת במאבק הזה. אין שני צדדים למשוואה. על כולנו, כולנו, גברים ונשים כאחד, ליטול חלק במאבק הזה. היום הזה הוא איננו יום העצמה נשית, או יום שעוסק בנשים בלבד. זהו יום שעוסק בתיקונה הראוי של החברה. תיקון שצריך לבוא מכלל החברה על כל גווניה ומגדריה. תיקון שיתחיל מחינוך ראוי לנערים ולנערות, וימצא את ביטויו במשפט ובביטחון, בכלכלה ובתקשורת, בפוליטיקה ובתרבות. בחדרי הישיבות ובפינות הקפה, במרחב הפרטי והציבורי."

דבי גרוס

דבי גרוס צילום: תהל

השרה גילה גמליאל ציינה באירוע כי "ביום הזה, אנחנו קוראות בקול ברור – לא עוד, גוף האישה אינו הפקר. אנו בפתחו של עידון חדש, בו נתווה את הגבולות המוסריים שלנו כחברה. קידום התכנית הלאומית למניעת הטרדות מיניות ובחינה מחדש של תקופת ההתיישנות בעבירות מין, הוא מהלך שיוביל לשינוי סדרים בחברה הישראלית. הכלל הוא פשוט, אפס סובלנות למטרידים ולהטרדות מיניות."

דבי גרוס, האישה הדתיה הראשונה שקיבלה את אות ההוקרה לשוויון חברתי אמרה כי "תחושת גאווה מילאה אותי היום כאשר קיבלתי את אות ההוקרה כפעילה בתחום המאבק באלימות בכלל, והמאבק באלימות בחברה הדתית והחרדית בפרט. אסור שהנושא יירד מסדר היום, קרבנות אלימות סובלים בכל יום וכל העלאת מודעות לטיפול היא צעד קטן למיגור תופעה גדולה וקשה. בשבוע הבא אנחנו עורכים כנס בינלאומי שיעסוק בנושאי אלימות והתעללות בקהילות דתיות, ואני מזמינה את כל מי שאכפת לו, להגיע."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן