האיחוד הלאומי משיבים לבית היהודי: עד פסח ניתן להגיע לאחדות

ניר אורבך שיגר לאופיר סופר מכתב ובו הצעה למיזוג מלא בין המפלגות, כולל השתתפות נציגי תקומה בפריימריז למעט שריון לשר אריאל. בתגובה קראו באיחוד הלאומי לתחילת משא ומתן כבר בתחילת השבוע הבא

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/03/18 09:17 כח באדר התשעח

האיחוד הלאומי משיבים לבית היהודי: עד פסח ניתן להגיע לאחדות
הפעם מהלך האחדות יצליח? בנט ואריאל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

איום הבחירות הוסר במהלך השבוע, אך מחלופת מכתבים בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי שפורסמה היום (חמישי) עלה כי הצדדים צפויים להאיץ את המשא ומתן לאיחוד מפלגות. 

"הצעה למיזוג מפלגות", זו הייתה כותרת המכתב ששלח אתמול מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, למזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר.

אורבך כתב כי "בהמשך להסכם הריצה המשותפת שנחתם בין שתי המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-19, אני פונה אליך על מנת לפעול למיזוג מיידי בין המפלגות". בין העקרונות שהתוו במפלגתו של השר בנט ניתן לציין, את איחוד מנגנוני המפלגות והתמודדות נציגי תקומה בפריימריז של הסיעה המאוחדת

עוד נכתב בהקשר הזה כי "בשל מעמדו המיוחד של יו"ר האיחוד הלאומי- תקומה השר אורי אריאל ובשל מקומו המרכזי בתוך סיעת הבית היהודי, ישוריין מקומו ברשימה לכנסת ה-21".

תוקף את בעלי המלונות. אופיר סופר

אחדות עד פסח? אופיר סופרצילום: הלל מאיר ואור אלכסנברג

בתגובה ללפניה שלח סופר לאורבך מכתב משלו בו כתב כי הם "מציעים להקים באופן מיידי צוות משא ומתן שיתכנס וידון בכל הסוגיות שעל הפרק כבר ביום ראשון הקרוב. עם רצון טוב ניתן יהיה להגיע להסכם מחייב עוד לפני חג הפסח".

באיחוד הלאומי לא התייחסו להצעות המעשיות שהועלו על ידי הבית היהודי וציינו כי מטרתם בראש ובראשונה לחזק את כוחה של הציונות הדתית באמצעות הנפת הדגלים שחשובים לה לרבות "נושאי דת ומדינה ובנושאים כלכליים וחברתיים".

עוד כתב סופר כי "רק לאחר קיומו של דיון מהותי ויסודי בסוגיות אלו ניתן יהיה לדון בהסדרים הפוליטיים והמפלגתיים". אמירה מפתיעה בכל זאת נכתבה בכל הנוגע לשיריון שהוצע לשר אריאל, "יובהר מראש באופן חד וברור כי אין אנו מבקשים שריון לאף אחד מנציגינו".

לסיום כתב מזכ"ל האיחוד הלאומי כי הם "בטוחים כי אם תפעלו באותה נחישות בה פעלתם בהצלחה להמשך קיומה של הממשלה ולמניעת הבחירות, נוכל להגיע להסכם אחדות תוך ימים ספורים".