האיחוד הלאומי מאיימים: אם לא יתירו לשרים לעלות להר הבית נעתור לבג"ץ

באיחוד הלאומי לא אהבו את ההגבלות שהוטלו בנוגע לעליית נבחרי הציבור להר הבית, ודרשו מנתניהו וארדן שיאפשרו את העלייה גם לשרים, "אין שום יסוד חוקי להבחין בין שרים לחברי הכנסת לעניין חופש התנועה בתוך המדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/17 08:53 ז באלול התשעז

האיחוד הלאומי מאיימים: אם לא יתירו לשרים לעלות להר הבית נעתור לבג"ץ
דורש גם לעלות להר הבית. אריאל ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מפלגת האיחוד הלאומי שיגרה אמש (שני) מכתב לראש הממשלה והשר לביטחון פנים, בדרישה שיבטלו את איסור העלייה להר הבית שהוטל על השרים ולא הם יעתרו בנושא לבג"ץ.

 במכתב שנשלח על ידי בא כוחה של המפלגה, עו"ד יצחק בם, נכתב כי "עצם ההחלטה לצמצם את חופש התנועה בתוך המדינה של חברי הכנסת דווקא ולאסור עליהם להיכנס למקום ציבורי בעל חשיבות  דתית אשר כל אזרח או תייר אחר יכולים להיכנס אליו מהווה פגיעה קשה בזכויותיהם של חברי הכנסת המעוגנים בסעיף 9 לחוק החסינות של חברי הכנסת".

בהמשך הוא הוסיף בפנייה לראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, כי אין כל סיבה למנוע את העלייה משרי הממשלה החפצים בכך, "לשרי ממשלת ישראל עומדות אותן זכויות חובות וחסינויות שעומדת לחברי הכנסת. סעיף 15 לחוק אף טורח להחילן על שרים שאינם חברי כנסת. משכח, אין שום יסוד חוקי להבחין בין שרים לחברי הכנסת לעניין חופש התנועה בתוך המדינה".

לסיום נכתב כי "מן הטעמים האלה, אבקש שלא להחריג את השרים מן ה-"פיילוט" של עלייה להר הבית. ככל שמניעת עלייתם של השרים להר הבית תימשך, מפלגת האיחוד הלאומי תגיש עתירה לבג"ץ".

כזכור, במכתב ששיגר קצין הכנסת לחברי המליאה בתחילת השבוע, הוא הסביר כי הפיילוט אמור היה לצאת אל הפועל כבר לפני מספר שבועות, אך פיגוע הירי שגבה את חייהם של שני שוטרים ישראלים הוביל לדחיית העניין. בנוסף צויינו במכתב שורת ההגבלות שהוטלו על העלוים, ביניהם איסור העליה לשרים, האיסור להתראיין במקום וכן ההפרדה בין מועדי עליית חברי הכנסת היהודים והערבים.

שר החקלאות ויו"ר סיעת האיחוד הלאומי התייחס לאיסור העלייה שהוטל על השרים ואמר כי "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי וההחלטה לאפשר לח"כים לעלות להר הבית אבל לשרים לא היא שערוריה. ההחלטה פוגעת פגיעה של ממש בערכים דמוקרטיים בסיסיים הקיימים במדינת ישראל ובזכויות שלי כשר בממשלה, כחבר כנסת וכאזרח במדינת ישראל. אני פונה לראש הממשלה לייתר את העתירה ולאפשר לי ולשאר השרים שירצו בכך לעלות להר בית ה'".