האיחוד האירופי יציין את היום הבינ"ל לזכויות אדם בתערוכה נגד "הכיבוש"

התערוכה מציגה פורטרטים של 50 פלסטינים שנולדו בשנת 1967. השגריר בישראל ודיפלומטים נוספים יקחו חלק באירוע, בשיתוף ארגון "בצלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/17 14:59 טז בכסלו התשעח

האיחוד האירופי יציין את היום הבינ"ל לזכויות אדם בתערוכה נגד "הכיבוש"
מעדיפים תהלוכות שהידים על פני בריכה. צילום ארכיון מהפגנה, צילום: פלאש 90. אדי ישראל

נציגי האיחוד האירופי בישראל, בראשות השגריר הנכנס עמנואל ג'יאופרט, יציינו השבוע את היום הבינלאומי לזכויות אדם בביקור בתערוכת צילומים לציון חמישים שנות "כיבוש". האירוע יתקיים ביום חמישי בשיתוף ארגון השמאל "בצלם" וצפויים לקחת בו חלק גם דיפלומטים זרים נוספים. התערוכה שנקראת ״50 שנה״, מוצגת בימים אלה בגלריה בנמל יפו, והיא מציגה פורטרטים של 50 פלסטינים שנולדו בשנת 1967.

בחודש אפריל האחרון ביטל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פגישה עם שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל בעקבות סירובו לבטל את פגישותיו עם נציגי ״בצלם״ ו״שוברים שתיקה". "מדיניות ראש הממשלה היא לא להיפגש עם דיפלומטים שמבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שמכפישים את חיילי צה"ל", נמסר אז מלשכתו.

מוקדם יותר, בחודש פברואר, הורה ראש הממשלה למשרד החוץ לנזוף בשגריר בלגיה בישראל, על רקע פגישה שקיים ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, עם נציגי "בצלם" ו"שוברים שתיקה". לשכת נתניהו מסרה אז כי בישראל רואים בחומרה את הפגישה שקיים ראש מישל עם ראשי שוברים הארגונים בעת שהותו בישראל.

אין זו הפעם הראשונה שבה מפגין האיחוד האירופי תמיכה פומבית בארגון "בצלם". בחודש אוקטובר הביעו באיחוד תמיכה פומבית בהופעתו של מנכ"ל הארגון, חגי אלעד, בדיון מיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם על ההתנחלויות. בהודעה שפרסמה נציגות האיחוד בישראל בטוויטר, נכתב: ״אנו תומכים ב'בצלם' בשימור זכויות האדם של קהילות פלסטיניות פגיעות בשטחי C״.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן