הביקורת על הפינוי בנתיב האבות: "פרי יוזמת אויבינו ופסיקות בג"ץ"

במפלגה מתחו ביקורת חריפה על בית המשפט שלדעתם אחראי לפינוי לא פחות ממגישי העתירה נגד השכונה. בנוסף הם הבטיחו כי יפעלו "בכל הכח למנוע מקרים דומים בעתיד ולהסדיר את יתר בתי השכונה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/17 09:40 יא בכסלו התשעח

הביקורת על הפינוי בנתיב האבות: "פרי יוזמת אויבינו ופסיקות בג"ץ"
יציגו תכנית מדינית חדשה. אריאל וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פינוי המבנה בשכונת נתיב האבות שביישוב אלעזר כבר בעיצומו וכוחות של מג"ב עסוקים בפינוי הנוכחים במקום. מפלגת האיחוד הלאומי הפנו היום (רביעי) אצבע מאשימה לבג"ץ

"מפלגת האיחוד הלאומי מביעה זעזוע לנוכח אי הצדק והעוול המתרחש לנגד עינינו היום בנתיב האבות", נכתב בהודעת המפלגה. לדבריה, "יש כאן פינוי מיותר וסתמי פרי יוזמתם של אויבינו ולא פחות גרוע מכך פרי פסיקותיו השערורתיות של בג"ץ".

בהמשך טענו אנשיה כי הם יפעלו "בכל הכח למנוע מקרים דומים בעתיד ולהסדיר את יתר בתי השכונה במהרה שלא נצטרך לחזות שוב במראות כאלה".

כוחות הביטחון ליד המבנה. נתיב האבות

כוחות הביטחון ליד המבנה. נתיב האבותצילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה: "אחרי המאבק על חוק ההסדרה שהצליח, כואב הלב לראות את התחלת ההריסה בנתיב האבות . העובדה שאלפי בתים ניצלו מחרב ארגוני השמאל הקיצוני הודות לחוק, איננה מנחמת לנוכח מראות של הריסה. התושבים הם אנשי חוק והבנייה נעשתה בתום לב ובעידוד המדינה. עלינו לפעול להסדרת נתיב הבאת ולהצלת הבתים שאפשר להציל מחורבן במקום."

חבר הכנסת מוטי יוגב: "עצוב מאד לראות, מרוסיה הרחוקה, מראות של הרס וחורבן מיותרים. בג"צ שמקבל טענות בעלות ללא ביסוס מוצק וקובע מדיניות של הרס במקום בנין. ליבי ממרחקים, עם אנשי נתיב האבות, עם כל מיישבי ארצנו.עם כל ההרס המיותר, לא יעזור, לא לאויבנו ולא לחלוקים על דעותינו.ההתיישבות והריבונות היהודית בכל מרחבי ארצנו, תתגבר, תתחזק ותיגדל.אנו פועלים על כך בלא הרף, וכואבים מאד על על הכישלון היום".

גם ראש מועצה מקומית אפרת וראש דסק החוץ של מועצת יש"ע עודד רביבי הגיב הבוקר לאירוע הפינוי בנתיב האבות ואמר כי "בנתיב האבות" מוכיחים שוב שישראל צריכה ליישם מדיניות משפטית מקיפה ביהודה ושומרון. במשך חמישים שנה, ממשלות ישראל העבירו את האחריות בלי ליישם את החוק. דו"ח ששון, דו"ח אדמונד לוי ואחרים ספקו מספיק סיבות משפטיות כדי למנוע נקיטת פעולות הרסניות ומיותרות אלה. חוסר יכולתה של הממשלה ליישם את מדיניותה הביא להרס של בניין יהודי נוסף ביהודה"

כוחות מג"ב הגיעו הבוקר לשכונה שבגוש עציון במטרה לפנות מבנה המשמש כנגרייה במקום. 15 בתי המגורים אמורים להתפנות, לפי פסיקת שופטי בג"ץ, במארס 2018 ועד אז מקווים תושבי השכונה כי הם יצליחו לגרום לממשלה להסדיר את בתיהם.

אתמול פורסם כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט הציע לחזור למתווה הניסור שאמור להסדיר את בתיהם של 6 משפחות. ליתר 9 הבתים עדיין לא נמצא פיתרון באופק מאחר והם בנויים על אדמות שאינן מוכרזות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן