האזינו לעימות בין אייל ברקוביץ' לח"כ גואטה: "שב בצד! אל תתערב לנו בכדורגל!"

חבר הכנסת מש"ס ניסה להסביר מדוע לדעתו יש להעתיק את המשחקים לימות החול. העניינים החלו להתחמם כשלבסוף הכדורגלן לשעבר הטיח באיש ש"ס: "אוכלי חינם". ומה עלה בסקר חדש שבחן את שיעור ההסכמה בציבור לביטול המשחקים בשבת?

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/09/17 14:04 כ באלול התשעז

האזינו לעימות בין אייל ברקוביץ' לח"כ גואטה: "שב בצד! אל תתערב לנו בכדורגל!"
ברקוביץ וח"כ גואטה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל. Roni Schutzer

הויכוח סביב סוגית משחקי הכדורגל בשבת מעסיק את הציבור רבות והגיע גם לתכניות הספורט. בראיון רדיופוני שנערך עם ח"כ יגאל גואטה, תקף אותו הכדורגלן לשעבר אייל ברקוביץ' שבלהט הויכוח הטיח בו: "שב בצד! אל תתערב לנו בכדורגל!".

ח"כ גואטה התראיין לתכנית הספורט של רדיו ת"א בשיתוף אתר one ושם הוא ניסה להסביר לאופירה אסייג ואייל ברקוביץ' על חשיבות העתקת משחקי הכדורגל מיום שבת לימי החול. אך הדיון שהחל על מי מנוחות גלש מהר מאוד לפסים אישיים.

הכדורגלן לשעבר ואיש התקשורת כיום אמר כי הוא מתנגד לביטול המשחקים בשבת וטען בין היתר כלפי איש ש"ס כי הוא מייצג "אנשים אוכלי חינם" וכי הוא אינו מבין כלום בכדורגל ושרוב הציבור לא תומך ברעיון שהוא מנסה לקדם

https://www.facebook.com/102fm/videos/1522563711112404/

בתוך כך סקר חדש, שהוזמן על ידי התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית ושנערך באמצעות מכון סמית, הראה כי 63% מכלל האוכלוסייה היהודית בישראל תומך ברעיון העברת משחקי הכדורגל למוצאי שבת ולימות החול, זאת מתוך התחשבות בשחקנים המעוניינים לשבות ביום המנוחה.בנוסף לכך קרוב ל-60% מהנשאלים אמרו כי העתקת המשחקים לימים אחרים לא תפגום בהנאתם ולא תגרום להם פחות לצפות הבם.

בסוף השבוע פורסם כי 250 כדורגלנים חתמו על קריאה לראש הממשלה שלא יאפשר את קיום משחקי הכדורגל בשבת. "לאורך כל ימות השבוע", הם כתבו, "אנו מתאמנים ומשחקים קשה, וכל מבוקשנו הוא לנוח עם בני משפחותינו ביום השבת, שהוא יום המנוחה הלאומי במדינת ישראל. שחקנים צריכים לנוח בשבת כדי להטעין מצברים ולצבור כוחות לאימונים ולמשחקים מוצלחים על המגרש במהלך כל השבוע. בבקשה ממך, אל תפגע בזכות היסוד הבסיסית שלנו כעובדים הזכאים ליום מנוחה שבועי, שהוא הבשורה ההיסטורית הכבירה שהעם היהודי הביא לאומות העולם!".

בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית שהגישו את העתירה נגד משחקי הכדורגל בשבת, הגיבו לתוצאות הסקר ואמרו כי "רוב ברור מכלל עם ישראל תומך בעמדתנו שכבר התקבלה בבג"ץ. בג"ץ קבע כי משחקי הכדורגל בשבת פוגעים בזכויות של שחקני הכדורגל ומנוגדים לחוק שעות עבודה ומנוחה. אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הממשלה לכבד את החלטת בג"ץ ואת יום השבת ולא לבצע מחטף פוליטי בניגוד לרצון רוב העם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי התייחס גם הוא לתוצאות הסקר ואמר כי הוא "קובע בבירור שרוב העם תומך במאבקם של שחקני הכדורגל ובני משפחותיהם לשמור את השבת. לא יעלה על הדעת שבמדינה יהודית יעמידו אנשים בפני שתי אופציות או לשמור את השבת או להתפרנס. אני קורא לחבריי השרים וחברי הכנסת לעמוד על הזכות הבסיסית של השחקנים לנוח בשבת, וזאת בהתאם לסעיף מפורש בהסכמים הקואליציוניים שלא נפגע בשומרי שבת ובפרנסתם".

לדבריו, "אם ההתאחדות לכדורגל החליטה להזיז את המשחקים המרכזיים משבת לימים ראשון שני אך ורק משיקולי רייטינג, אין שום היגיון ואין שום הצדקה מוסרית לכפות על קיום יתר המשחקים בשבת עצמה בניגוד לאמונתם של השחקנים ובניגוד לזכויותיהם המוקנות להם על פי חוק שעות עבודה ומנוחה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן