האזינו: ח"כ גרמן קראה להידברות וננזפה

חברת הכנסת הגיעה להפגנה נגד הגרעין התורני ברמת השרון וביקשה לקדם דו שיח, "מאמינה שמה שאתם נלחמים ומאמינים - ניתן לעשות גם בדרכי נועם". אחת המפגינות ענתה לה: "לא רוצה להידבר איתם. אין לי איתם שום סיג ושיח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/11/17 16:54 כז בחשון התשעח

האזינו: ח"כ גרמן קראה להידברות וננזפה
קראה לגרעין התורני להידבר. תמונת ארכיון ח"כ גרמן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ברמת השרון מתנהל בשבועות האחרונים מאבק בין תנועת 'רמת השרון חופשית' לגרעין התורני 'ראשית'. בתחילת השבוע הגיעה ח"כ יעל גרמן כדי לתמוך במפגינים נגד מה שהם מכנים "הדתה", אך כשקראה לחתור לשיח בין הצדדים היא נענתה בכתף קרה.

חברת הכנסת מ'יש עתיד' דיברה בהפגנה וביקשה לתמוך במאבקם של אנשי 'רמת השרון חופשית' שטענו כי בפעילות הגרעיםן התורני בעיר ישנם מימדים של כפיה והדתה.

עם זאת סייגה גרמן את דבריה וקראה לצדדים לדבר ולהגיע להסכמות, "אני מאמינה שמה שאני אומרת, אני מאמינה שמה שאתם נלחמים, אני מאמינה שמה שאתם מאמינים - ניתן לעשות גם בדרכי נועם. אני מנצלת את ההזדמנות הזאת כדי לקרוא לראשי הגרעין התורני ולראשי העמותות: 'בואו, שבו איתנו, בואו נגיע להסכמות', תלמדו מה שאתם רוצים בבתי הספר הדתיים, תשאירו את בתי הספר שלנו, לנו".

המפגינה עונה לח"כ גרמן

המפגינה עונה לח"כ גרמןצילום: ללא קרדיט

אחת מהמפגינות הגיבה לדברים וטענה בנחרצות שאין לאנשי התנועה כל כוונה לנהל דו שיח עם אנשי הגרעין התורני, "אני לא רוצה להידבר איתם. אין לי איתם שום שיג ושיח. שיפנו את הישיבה, את בית הכנסת, שיחזירו את אור השחר לבית ספר פלורליסטי, שיפסיקו לשבת כאן תחת כל עץ רענן". יש לציין כי הדברים זכו למחיאות כפיים מצד מפגינים נוספים.

מקהילת 'ראשית' נמסר בתגובה: "אנחנו מכבדים את זכותו הדמוקרטית של כל אדם להביע את מחאתו. אך אמש בהפגנה קיבלנו עוד תזכורת באשר למטרת ההפגנות, שהיתה ונותרה למרר את חייהם של משפחות קהילות ראשית כדי לגרום להם לעזוב את רמת השרון (כך, לדברי המפגינים עצמם). אנו מבטיחים כי קהילת ראשית תלך ותגדל ותמשיך לפעול כדי לחבר ולהתחבר, כי אנשים אחים אנחנו”.