האו"ם נגד טראמפ וירושלים

חרף המאמצים הרבים, 128 מדינות תמכו בהצעה שקראה להתנגדות להכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. לפני ההצבעה אמרה ניקי היילי כי "אמריקה תעביר את השגרירות לירושלים. שום הצבעה לא תשנה זאת". דני דנון: "מריונטות של הפלסטינים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/12/17 19:26 ג בטבת התשעח

האו"ם נגד טראמפ וירושלים
דונלד טראמפ , צילום: אמיר לוי פלאש 90

האו"ם הכריע הערב (ה') ברוב גדול כי הוא מתנגד להכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, כשלא פחות מ-128 מדינות הצביעו בעד היוזמה שקראה לא לתמוך בהכרזת טראמפ.

לצד מספר המדינות הגדולות שתמכו ביוזמה הערבית, 35 מדינות נמנעו ורק 9 התנגדו להתעה ותמכו בהכרה על ירושלים כבירת ישראל.

ניקי היילי

ניקי הייליצילום: a katz / Shutterstock.com

עוד בטרם ההצבעה אמרה השגרירה האמריקנית באו"ם, ניקי היילי, כי השגרירות בישראל תעבור לעיר הבירה, לא משנה מה תצבענה המדינות., ''אמריקה תעביר את השגרירות לירושלים, זה מה שהעם האמריקאי רוצה וזה מה שיהיה''.

לדבריה, ''שום הצבעה באו"ם לא תשנה את זה. אבל היא כן תשנה את האופן שבו ארה"ב רואה את האו"ם ואת המדינות שלא מכבדות אותנו''. עוד היא אמרה כי היחס של האו"ם לישראל פוגע באמינות הארגון, ''אני תוהה מדוע ישראל בוחרת להישאר חברה בגוף העוין הזה''.

היילי רמזה על הציפיות שיש לה מחלק מחברות הארגון וחזרה על האיום כי ארה"ב תפסיק עם הסיוע הכספי שלה, "'ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לאו"ם, אבל אהיה כנה, כאשר אנו תורמים יש לנו ציפייה שיכירו בכך ויכבדו אותנו. כאשר מתקיפים אותנו ככה, זה חוסר כבוד. נזכור את ההצבעה הזו כאשר מדינות יבואו אלינו ויבקשו סיוע''.

השגריר דני דנון

השגריר דני דנוןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף בחריפות את המדינות שהתנגדו להכרה בירושלים ואמר: "אתם פועלים כמריונטות המופעלות על ידי הפלסטיני ורוקדים לצלילי צהלת השמחה של הפלסטינים". לדבריו, "אסור שטרור או אלימות יהיו הפתרון. אם האו"ם רוצה להשיג שלום אמיתי עליו לגנות את האלימות הפלסטינית".

במהלך נאומו הוא שלף מטבע מתקופת המרד הגדול שהתקיים בשנת 68 לספירה, לפני קרוב ל- 2,000 שנה והראה כי על המטבע מוטבעות המילים "חירות ציון". לדבריו, "המטבע מראה את הקשר הנצחי בין ירושלים לבין העם היהודי. לא אונסק"ו ולא העצרת הכללית יצליחו להזיז אותנו מירושלים".

יש לציין כי בזכות מאמצים דיפלומטיים של ארצות הברית וישראל, מספר מדינות, כמו הונדורס, מיקרונזיה, איי מרשל, גוואטמלה, טוגו, פלאו, ונאורו, התנגדו להצעה של חלק ממדינות ערב, כמובן לצד ישראל וארה"ב.

לצדן היו גם מספר מדינות שהחליטו, לאור מסע השכנועים להימנע בהצבעה, כשבין היתר ניתן למנות את ארגנטינה, קנדה, פולין, צ'כיה, אוסטרליה, רומניה, קרואטיה, רואנדה, פרגוואי, הפיליפינים, לטביה, ג'מייקה, האיטי, קולומביה, בוסניה הרצוגובינה, קמרון, פיג'י, בנין ובהוטן.