דתיים וחילונים ירושלים הפגינו נגד ההסתה והפגיעה בחיילים החרדים

עשרות מפגינים הצטרפו למחאה של תנועת התעוררות מחוץ ללשכת הגיוס נגד האלימות כלפי החיילים החרדיים. רב העיר אריה שטרן: "לגנות באופן תקיף את הרודפים אותם ומבקשים את רעתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/17 12:44 יד בסיון התשעז

דתיים וחילונים ירושלים הפגינו נגד ההסתה והפגיעה בחיילים החרדים
מפגינים לשמירה על החיילים החרדים, צילום: באדיבות המצלם

עשרות ירושלמים לבושים במדי ב' נעמדו בהפגנה מחוץ ללשכת הגיוס במחאה על האלימות  הגואה נגד חיילים חרדים בפרט וחיילים בכלל. 

בהפגנה השתתפו דתיים וחילונים מכל הקשת הפוליטית, המפגינים צעקו "חרדים וחיילים מסרבים להיות אוייבים" ושרו "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד" זאת בכדי להעביר מסר לפיו אחדות ישראל מעל הכל. 

בהפגנה דיבר סגן ראש העיר עופר ברקוביץ ואמר: "אני מברך את הירושלמים היקרים שהצטרפו אלינו הערב להעביר מסר של אחדות ושל תקווה, נגד אלימות ובעד חיילי צה"ל ששומרים אלינו. הסרטון המזעזע שהופץ מוכיח כי חיילים חרדים מאויימים ונפגעים מקיצונים אלימים הוא קריאת אזהרה לכולנו. הוא מחייב אמירה ציבורית חזקה מנגד, שתבהיר שנילחם באותם גורמים המטילים אימה על כל חייל ובוודאי חייל חרדי. תפקידה של ההפגנה הערב לבודד קבוצה קיצונית בחברה החרדית ולמנוע את הכתמת הציבור כולו. חיילי צה"ל שומרים עלינו, ואנחנו נשמור עליהם!".

גם רבה של ירושלים הרב אריה שטרן תמך במחאה והעביר מסר למפגינים: "זכינו בסיעתא דשמייא לקיים בדורנו את המדינה היהודית בארץ ישראל. על כן, מצווה גדולה היא להשתתף בפעילות הצבאית הנדרשת להגנה מפני האויבים הקמים עלינו. יש על כן צורך ועניין לגבות ולעודד את כל המתגייסים מקרב כל החוגים של הציבור ולגנות באופן תקיף את הרודפים אותם ומבקשים את רעתם. אף אני מצטרף למעודדים ולמגנים ומקווה שכולם יתאחדו יחדיו למען המצווה החשובה של הגנת הארץ".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן