דרעי מתנצל: "אני מכבד מוקיר ומעריך את הרב שלמה עמאר"

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי התנצל על דבריו הקשים נגד הרב עמאר שאמר לבנו של נשיא מועצת חכמי ש"ס, הרב שלום כהן: "זו לא הייתה שיחה לשם רכילות. זה היה באמצע אירוע קשה מאוד של הפיכה בתוך המפלגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/17 16:55 כד בחשון התשעח

דרעי מתנצל: "אני מכבד מוקיר ומעריך את הרב שלמה עמאר"
אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת הקלטת הגיעה לסיומה? 

השר אריה דרעי, התנצל בפתח ישיבת הסיעה השבועית על הדברים הקשים והמזלזלים שאמר על רבה הראשי של ירושלים והרב הראשי לישראל לשעבר, הרב שלמה עמאר.

"נפל דבר בישראל", פתח דרעי את דבריו על הסגנון שבה הופצו דבריו: "נשברו כל המוסכמות שהיו עד היום. להקליט שיחה פרטית ולהפיץ אותה ברבים ולתת לזה סוג של הבעת דעה. זה דבר חמור מאוד. על זה נאמר בתורה ארור מכה רעהו בסתר. צריך לעשות שינוי: עם מי אתה יכול לדבר... זו בעיה קשה מאוד. זו לא שיחה לשם רכילות או ליצנות".

יו"ר ש"ס תירץ את הדברים בכך: "זו לא הייתה שיחה לשם רכילות. זה היה באמצע אירוע קשה מאוד של הפיכה בתוך המפלגה". 

"אני מכבד מוקיר ומעריך - תוסיפו כל מילה - את הרב שלמה עמאר שהוא אחד באמת מגדולי התלמידי חכמים שלנו, לא שלנו אלא בכלל. מגדולי הרבנים החשובים שיש לנו בארץ ובעולם. לא הייתה כוונה לפגוע חלילה וחס". אמר דרעי והוסיף: "זו הייתה שיחה פנימית ונאמרו דברים... כמובן שאתה מדבר באופן פרטי אתה לא שומר... ובוודאי שהיה ויכוח מאוד קשה, נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר. אני מצר על כך. הדברים הופצו ולא הייתה כוונה כזו אבל היות והקול שלי היה שם אני מצר על כך וכואב לי שנגרם חילול ה'".

הרב שלמה עמאר

הרב שלמה עמארצילום: Hadas Parush/Flash90

נזכיר כי בתחילת השבוע פורסמו דברים שאמר  דרעי על הרב עמאר בשיחת טלפון פרטית, שנחשפה ב'החדשות': "משעמם לו כל היום, הוא חייב לשלוט", אמר דרעי לבנו של הרב שלום כהן, "הוא צריך את הכוח – מה שאביך בורח ממנו, הוא הפוך – חייב כל היום להיות בכותרות ולהיות מעורב בכל דבר".

עוד אמר דרעי: "תסתכל פעם מי מסביבו, תשים לב. תראה לי תלמיד חכם אמיתי אחד שהוא קשור אליו באמת בגלל תורתו וחסידותו. זה לא אדם שיש לו תלמידים, זה לא אדם שיש לו חסידים".