דרמה בפריימריז לעבודה: הרצוג הודח, פרץ וגבאי עלו לסיבוב השני

מתפקדי המפלגה הראו ליו"ר המכהן את הדרך החוצה עם פחות מ-17% תמיכה. עמיר פרץ ואבי גבאי עלו לסיבוב המכריע שייערך ב-10 ליולי. ח"כ פרץ: "מבקש להודות לחברי יצחק הרצוג על ארבע שנות שירות כיו"ר המפלגה". היו"ר המודח: "חברות וחברי מפלגת העבודה אמרו את דברם. אני מכבד את הכרעתם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 22:59 י בתמוז התשעז

דרמה בפריימריז לעבודה: הרצוג הודח, פרץ וגבאי עלו לסיבוב השני
זה שיוצא וזה שנכנס?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כ-59% ממתפקדי מפלגת העבודה בחרו להחליף את היו"ר הנוכחי, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, באחד מהשניים שעלו לסיבוב השני, שר הביטחון ויו"רהמפלגה לשעבר ח"כ עמיר פרץ והשר להגנת הסביבה עד לפני שנה אבי גבאי.

מתוך 30,998 המצביעים, 32.7% נתנו את קולם לפרץ, 27% בחרו בגבאי שפרש ממפלגת 'כולנו' ורק 16.7% בחרו להמשיך לתמוך בהרצוג.

ח"כ אראל מרגלית, שהיה המתמודד הצבעוני והבועט ביותר בקמפיין, זכה ל-16.1% מהקולות, ח"כ עמר בר-לב קיבל 6.9% ושני המתמודדים האלמוניים, אבנר בן זקן והוד קרובי, קיבלו 0.18 ו-0.03 אחוזים בהתאמה.

ח"כ פרץ הגיב לתוצאות ואמר: "אני גאה בעשרות אלפי החברות והחברים שלקחו חלק בחגיגת הדמוקרטיה של מפלגת העבודה. אני מודה על האמון בדרכי ועל התמיכה הגדולה שקיבלתי לאורך כל הדרך ואשר הביאה אותי למקום הראשון בבחירות. אני מבקש להודות לחברי יצחק הרצוג על ארבע שנות שירות כיו"ר המפלגה ועל ההישג הגדול בבחירות האחרונות לכנסת. אני מבקש להביע את הערכתי לכל המועמדים על מסע בחירות ענייני, שסייע להציג לציבור מפלגה דמוקרטית, חיה ותוססת. אני גאה בהישג שבו זכיתי ומשוכנע כי אנצח בסיבוב השני, שבסיומו אפתח במערכה להחלפת שלטון נתניהו".

עלה לסיבוב השני. גבאי מצביע

עלה לסיבוב השני. גבאי מצביעצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היו"ר היוצא ח"כ הרצוג, התייחס להדחתו ואמר כי עדיין לא החליט במי יתמוך: "חברות וחברי מפלגת העבודה אמרו את דברם. אני מכבד את הכרעתם. אני מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי שעלו לסיבוב השני ומאחל לשניהם בהצלחה. בימים הקרובים אתייעץ עם חברותיי וחבריי במחנה הגדול שיש לי במפלגת העבודה לגבי תמיכתי בסיבוב השני. אני מודה לכל החברות והחברים שיצאו יחד איתי למסע המדהים הזה. אני מצטער מאוד על התוצאה. אני מצטער על כך ברמה האישית, הפוליטית והרעיונית. זכיתי לצעוד במחיצת חברות וחברים יוצאים מן הכלל. אני אוהב אתכם מעומק הלב. לא אשכח את מה שעשיתם למעני. תודה לכל מי שהצביע בעבורי, יהודים, ערבים ודרוזים, בני העיר ובני הכפר, המושב והקיבוץ, למטה המדהים שלי, למטה הבחירות המדהים שלי, לחבריי הסיעה שתמכו בי ומעל לכולם למיכל שותפתי ובני המשפחה שלי".

ח"כ אראל מרגלית אמר: "אני מודה למצביעים ולפעילים המדהימים על התמיכה נגד כל הסיכויים אחרי שהתחלנו אחרונים במרוץ. נמשיך לפעול למען מדינת ישראל. אני מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי על ההישג ומאחל הצלחה למי שייבחר. נמשיך לעבוד יחד למען החלפת הממשלה הרעה הזו ולמען מדינת ישראל".

 

ח"כ בר-לב ביקש "להודות לכל המתנדבים והתומכים שהיו לצדי לאורך כל הדרך. אני גאה במסע שערכנו. כדי לחזור לשלטון, מפלגת העבודה חייבת לדבר אמת ואעמוד לצדו של כל מועמד שיאמץ דרך זו".