דרישה מהרבנות הראשית: הכניסו תפילה מיוחדת לנפגעות האלימות

בתנועת 'אמונה' ביקשו ממוסד הרבנות וגבאי בתי הכנסת להכניס בשבת הקרובה, שבה יצויין יום המאבק הבינ"ל באלימות נגד נשים, תפילה מיוחדת שהן תיקנו. יו"ר התנועה: "כאבן העצום של נשים מוכות, פצועות, מוטרדות ומושפלות – מחייב גם את המערכות התורניות להתגייס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/17 09:22 ג בכסלו התשעח

דרישה מהרבנות הראשית: הכניסו תפילה מיוחדת לנפגעות האלימות
תפילת נשים בכותל, צילום: shutterstock

בארגון 'אמונה' קראו היום (שלישי) לרבנות הראשית ולגבאי בית הכנסת להכניס תפילה מיוחדת לשלומן של קורבנות האלימות במשפחה. זאת לציון יום המאבק הבינ"ל באלימות נגד נשים שיחול בשבת הקרובה.

"החברה הישראלית", אמרה יו"ר התנועה ליאורה מינקה, "סובלת ממחלה שמפתחת גרורות וחודרת לכל פינה בחיינו והיא אלימות נגד נשים ונגד קשישים ונגד ילדים, אלימות בכבישים ובבתי חולים ובמועדוני נוער"

לדבריה, "ההטרדות המיניות הן אלימות, והנשיקה שנכפית היא אלימות, וגם קללות וניבולי הפה. שלא לדבר על מקרי הרצח. כאבן העצום של נשים מוכות, פצועות, מוטרדות ומושפלות – מחייב גם את המערכות התורניות ובעלות ההשפעה החינוכית להתגייס במלוא כוחם. אין אדם שפטור מכך, ולא נמצאת קהילה שאין בה מְתוֹם וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה".

בתנועה שקדו על נוסח תפילה מיוחד שאותו חיברה ד"ר יעל לוין, בפרויקט משותף עם עמותת 'בת מלך' המפעילה מקלטים לנשים מוכות מהקהילה החרדית והדתית. בתנועה פנו למוסדות הרבנות וגבאי בית הכנסת כדי שבשבת הקרובה, בה יצויין יום המאבק הבינ"ל באלימות נגד נשים, יקראו קהילות ישראל את הנוסח שהוצע על ידן.

ד"ר לוין כתבה לפני מספר שבועות ב'כיפה' על השתלשלות חיבור התפילה לאחר שפנו אליה נשות התנועה, "מתוך היכרות עם הרפרטואר של התפילות הקיימות המופנות לנשים והמוסבות עליהן, ידעתי שלא קיימת תפילה המתייחדת לנושא זה בצורה ראשית. לפיכך קיבלתי החלטה לנסות את כוחי בחיבור תפילה כזו".

נוסח התפילה למען נפגעי אלימות בתוך המשפחה

נוסח התפילה למען נפגעי אלימות בתוך המשפחהצילום: אמונה

"שהאישה לחיים נתנה ולא לצער... הוציאן ממצוקותיהן ופדה אותן מצרתן... ושבור את גאון עוזם של הגברים המרהיבים להרים יד על בנות זוגם...", אלו מקצת המילים והתפילה שתיאמר השבוע בפיות נשות 'אמונה' בעשרות האירועים שהן תקיימנה השבוע. "לדידי, אין יום מיוחד של מאבק נגד אלימות, משום שלמעשה אין יום בלי מאבק שכזה" הדגישה מינקה והוסיפה כי "החברה סובלת ממחלה שמפתחת גרורות וחודרת לכל פינה בחיינו; אלימות נגד נשים ונגד קשישים ונגד ילדים, אלימות בכבישים ובבתי חולים ובמועדוני נוער. ההטרדות המיניות הן אלימות, והנשיקה שנכפית היא אלימות, וגם קללות וניבולי הפה. שלא לדבר על מקרי הרצח.

פנייתה לגורמי הרבנות הגיע מאחר שלדעתה, "כאבן העצום של נשים מוכות, פצועות, מוטרדות ומושפלות – מחייב גם את המערכות התורניות ובעלות ההשפעה החינוכית להתגייס במלוא כוחם. אין אדם שפטור מכך, ולא נמצאת קהילה שאין בה מְתוֹם וְחַבּוּרָה וּמַכָּה טְרִיָּה". מדגישה יו"ר "אמונה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן