דרישה מהפרקליטות: החלטה בענין דובר 'שוברים שתיקה' או שנפנה לבג"ץ

ארגון 'עד כאן' לא מוכן למרוח את החקירה בעניינו של דובר שוברים שתיקה דין יששכרוף והודיעו לפרקליטות שמשתהה בהחלטה אם לפתוח בחקירה: אם לא תקבלו החלטה נפנה לבג"צ: "הפרקליטות נוהגת בסחבת בלתי מוסברת בטיפול בתלונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/17 11:48 כ בסיון התשעז

דרישה מהפרקליטות: החלטה בענין דובר 'שוברים שתיקה' או שנפנה לבג"ץ
למצולמים אין קשר לכתבה. שוברים שתיקה, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

לפני כשבועיים הודיע היועמ"ש כי העביר לפרקליטות המדינה את הטיפול בתלונה של ארגון "עד כאן" נגד דובר שוברים שתיקה דין יששכרוף שצולם מספר על אירוע תקיפה חמור שביצע נגד פלסטיני, בעת שיששכרוף שירת כקצין. את העדות נתן יששכרוף בסרטון שעלה לפייסבוק ובו הוא מספר על תקרית שבמהלכה תקף פלסטיני לאחר שזה התנגד למעצרו, ואף בא בהאשמות נגד המ"פ וחבריו לפלוגה ששהו עמו באותה תקרית. "המ"פ והחיילים מסתכלים עליי ואני לא יודע מה לעשות. אז התחלתי לבעוט לו בעורף", אמר באותו תיעוד.

התיעוד של יְששכרוף, יחד עם חומרים נוספים מונחים בפניהם של הפרקליטות כבר תקופה ארוכה ועד היום לא התקבלה החלטה והוא אף לא זומן לתשאול או לחקירה בנושא. כעת מבקשים בארגון "עד כאן" להגביר את הלחץ על הפרקליטות ושלחו היום (ראשון) מכתב מיצוי הליכים לפרקליט המדינה שי ניצן לפני פניה לבג"ץ בנושא. בעד כאן מבקשים לאלץ את הפרקליטות לקבל החלטה בתיק נגד יששכרוף.

נזכיר כי שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) סיפרה  בראיון לגל"צ כי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגדו בשל התקיפה: "על דובר 'שוברים שתיקה' להיענש במקרה שבו סיפורו נכון". אמרה שקד.  עם זאת, היא טענה כי "ארגון מילואימניקים בחזית אסף עדויות של חבריו ומפקדיו שטענו שהסיפור לא קרה. אם זה אכן כך, המדינה צריכה להודיע באופן רשמי שזה לא אירע כדי שחיילים ידעו להתמודד עם שקרים מסוג זה". 



לטענתה, "המדינה ניהלה תהליך ארוך מול ארגון השמאל שבו ביקשה לקבל עדויות של חיילים שטוענים שהיו עדים לביצוע מעשים בניגוד לחוק במהלך שירותם הצבאי, זאת משום שפשעים צריכים להיחקר אם אכן קרו". בנוסף, היא הצהירה כי "תלונות שיועברו לארגון שוברים שתיקה ייחקרו".

מארגון "עד כאן" נמסר בתגובה: "הפרקליטות נוהגת בסחבת בלתי מוסברת בטיפול בתלונה הזו שהגשנו כבר לפני חודש וחצי נגד דובר שוברים  שתיקה וגם בתלונה שהגשנו נגד הארגון לפני שנה כשחשפנו שהם אוספים חומר מסווג על צה"ל. לא יכול להיות שתיעוד שכזה יושב אצל הפרקליטות והם לא נוקפים אצבע. המכתב שהעברנו היום לפרקליטות הוא למעשה מכתב מיצוי הליכים, לפני שנפנה לבג"ץ על מנת שיאלץ את הפרקליטות לקבל החלטה בנושא במידה ולא יעשו זאת".