ליב"ה מציגים: דע מה שתשיב לצהר

בארגון המשיכו את המאבק נגד מיזם הכשרות הפרטי של ארגון הרבנים ופרסמו שו"ת שנועד להתמודד עם טענות תומכי המערך, "רוב הרעיונות שארגון צהר מדבר עליהם – כבר מיושמים בשטח...מצער מאוד שבצהר בחרו להיות אלו שפורצים את הפרצה הזו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/03/18 15:50 ג בניסן התשעח

ליב"ה מציגים: דע מה שתשיב לצהר
נמשכת המלחמה נגדם. חברי מערך הכשרות של צהר, צילום: יוסי זליגר

קרב ההסברה נגד מיזם הכשרות של ארגון 'צהר' נמשך והיום (שני) פרסם ארגון ליב"ה חוברת שו"ת ובה ניסיון להתמודד עם טענות המצדדים בהפרטת הכשרות.

בשבת האחרונה התקיימה שבת ההסברה הארצית בשיתוף הארגונים  חותם, כושרות, ליב"ה והתנועה למדינה יהודית, שבהם נתבקשו רבנים שונים לדבר בשבחה של הכשרות הממלכתית.

בארגון ליב"ה החליטו שלא להסתפק בשיחות רבנים וחיברו מסמך ובו 9 שאלות נפוצות בנושא והצעות לתשובות. "למה צריך כשרות ממלכתית בישראל?", הייתה השאלה הראשונה ומיד אחריה, מדוע שהרבנות הראשית "לא תהפוך לרגולטור בתחום הכשרות?".

על כך ענו בליב"ה כי "רוב הרעיונות שארגון צהר מדבר עליהם – כבר מיושמים בשטח. מאידך, יש הכרח קריטי שהרבנות הראשית תשמש כגוף-על המנהל ומפקח על המערך הן מהבחינה העקרונית כדלעיל והן למען קביעת נהלי כשרות אחידים שימנעו מצב של 'איש הישר בעיניו' שיביא לפרצות הלכתיות וחדירת גופים שאינם מחויבים להלכה. מצער מאוד שבצהר בחרו להיות אלו שפורצים את הפרצה הזו".

כשרות

בליב"ה מנסים להילחם על כבוד הרבנותצילום: yaakov Naumi/Flash90

טענה נוספת שהועלתה היא "למה אנו שומעים כל הזמן דברים רעים על הרבנות בתקשורת?" ועל כך השיבו בארגון שתומך בכשרות מטעם הרבנות כי "ישנם גופים וכוחות ששמו להם למטרה להשחיר את פניה של הרבנות הראשית בכל דרך, מתוך הבנה שהיא מהווה את מרכז הכובד בשמירה על צביונה היהודי של המדינה. הם פועלים בזירה החקיקתית, המשפטית ובעיקר התקשורתית והכל כדי להצר את צעדי הרבנות ולהוציא לה שם רע. הם לא בוחלים בשקרים, סילופים ועיוותים".

על ההבדל בין גופים פרטיים כמו הבד"צ ולמערך של צהר נכתב כי הגופים החרדים "נותנים כשרות נוספת במקום שכבר יש בו כשרות מטעם הרבנות. כלומר זו לא אלטרנטיבה לרבנות – כפי שנעשה ע"י 'השגחה פרטית' של צהר- אלא תוספת כשרות. זהו הבדל מהותי מאוד".


להורדת הקובץ