פרישה מהממשלה – חוסר אחריות לאומית

איש העסקים שמעון ריקלין קרא לבית היהודי לפרוש מהממשלה ולא לקחת חלק במחדל הביטחוני בארץ. יוסי פוקס שהתמודד לצידו על מקום בבית היהודי מגיב לו

חדשות כיפה יוסי פוקס 24/11/15 11:19 יב בכסלו התשעו

פרישה מהממשלה – חוסר אחריות לאומית
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

בימים האחרונים אני שומע קולות בבית היהודי הקוראים לשקול פרישה מהממשלה והגדיל לעשות חברי לרשימת הבית היהודי, שמעון ריקלין, אשר קרא לשר בנט לפרוש באופן מיידי מהממשלה ולהציב אלטרנטיבה לנתניהו, שכן לדידו, אין היום הבדל בין הבית היהודי לבין הליכוד.

דעתי שונה בתכלית. אנו מצויים בעיצומו של גל טרור בירושלים, ביהודה ושומרון ובערים מרכזיות ברחבי הארץ. בעיתות חירום, לא ראוי לעסוק בפוליטיקה קטנה וזה בעצם מה שעושה ליברמן בחודשים האחרונים, מנסה להיבנות פוליטית מגל הטרור הזה. הציונות הדתית מאז ומעולם דגלה באחריות לאומית והייתה שותפה לא פעם לממשלות אחדות בתקופות משבר. זה לא אומר שצריך כעת להקים ממשלת אחדות, אך בודאי ובודאי שאין לפרוש מהממשלה בעת הזאת, אלא להפך. יש לנו שתי ידים בקבינט הבטחוני, של השרים בנט ושקד, צריך לגבות אותם בדרישותיהם להחמיר את הענישה כלפי המעטפת המשפחתית והסביבתית של המפגעים ולייצר דה-מוטיבציה למחבלים לפגע. אין צל של ספק שהמצב הנוכחי בלתי נסבל, כאשר דם יהודים נשפך כמים ואני מקוה שהקבינט הביטחוני יוריד את הכפפות במאבק נגד הטרור, אך בל נשכח מי אנחנו ומה תפקידנו. הבית היהודי קיבל 8 מנדטים בלבד בבחירות האחרונות וביחס לתוצאה עגומה זו, השגנו את המקסימום שניתן היה להשיג, שלושה שרים ומתוכם שני חברים בקבינט המדיני-בטחוני. הציבור בחר בנו כדי שנאבק על עמדותנו בממשלה ולא כדי שנשב בספספלי האופוזיציה ונתחרה עם ליברמן, מי נוהג טוב יותר מהמושב האחורי.

בנוגע להצבת אלטרנטיבה לנתניהו ולטענה כי אין היום הבדל בין הבית היהודי לבין הליכוד, אני רואה את הדברים אחרת. זה עתה קראנו על יעקב שראה בחלומו "סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה". על מנת שהשמים יהיו הגבול, גם בפוליטיקה, צריך להציב את הסולם על קרקע יציבה. בנט מאז כניסתו לפוליטיקה ניסה להציב עצמו כאלטרנטיבה לנתניהו ואת הבית היהודי כאלטנרטיבה לליכוד אך מהלך זה נכשל שכן הסולם לא היה מחובר לקרקע. או למציאות. תנאי הסף להשגת כוח פוליטי הוא אחדות בציונות הדתית ואת זאת לא הצלחנו להשיג בבחירות האחרונות אלא להפך, היינו מפולגים ואיבדנו מנדטים לריק. אך לא פחות חשוב, היעד לא היה ריאלי. אין לנו ענין או תועלת בהפיכת הבית היהודי לליכוד ב' אלא להפך, בשמירה על ערכי הציונות הדתית ואינני בטוח שבנקודת הזמן הזו, הציבור במדינת ישראל בשל לראש ממשלה דתי. היעד צריך להיות צבירת כוח פוליטי משמעותי כדי למקסם את ההשפעה שלנו על כל תחומי החיים במדינת ישראל ובעיקר בתחומי דת ומדינה (שבו חטפנו נוקאאוט מש"ס) חינוך, ביטחון והתיישבות. אם הציונות הדתית תלך יחד כמקשה אחת לבחירות הבאות במסגרת הבית היהודי, יהיה קל יותר לציבור גדול של שומרי מסורת להצטרף אלינו ואז היעד של 15 מנדטים יהיה ריאלי, בייחוד אם נשכיל לקלוט חלק ניכר מאנשי הציונות הדתית שהצביעו בפעם האחרונה לליכוד.

עו"ד יוסי פוקס יו"ר הפורום המשפטי למען ישראל וחבר ברשימת הבית היהודי לכנסת