מעשיכם אינם רצויים - מכתב זועם לאנשי יחד

"אחים ואחיות שלי- לא רק לבית היהודי הזקתם, כי אם למחנה הלאומי כולו. ועל כך לא תהיה לכם מחילה עד שתחדלו מדרככם הרעה, ותחזרו בתשובה שלמה"

חדשות כיפה אבנר שאקי 18/03/15 13:04 כז באדר התשעה

מעשיכם אינם רצויים - מכתב זועם לאנשי יחד
אבנר שאקי, צילום: אבנר שאקי

רבי יהודה הלוי, הוגה משורר ורופא דגול בספרד של ימי הביניים, פותח את ספרו העוצמתי והאלמותי: "הכוזרי", דווקא במעשה אפוף מסתורין. מלך כוזר, שומע שוב ושוב בחלומו את דבר האל ההולך וקרב אליו: "כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים". בשלהי ליל אמש, עם קבלת תוצאות המדגמים המרכזיים, והבוקר כך נראה באופן סופי, התחוור למחנה הלאומי בישראל ששוב איבד הוא 3-4 מנדטים היקרים לו עד מאוד בשל התנהגות והתנהלות יהירה, רודפת כבוד ובלתי אחראית של אותם אנשים שממיטים עליו את אותו אסון אלקטורלי שוב ושוב ושוב, ועדיין אינם למדים מטעותם. מפלגת יחד נפלה ונחסמה. והפילה עמה מכוחו של המחנה הלאומי. לעניות דעתו של כותב מאמר זה, כדאי שיקשיבו אותם שוגים ביתר צלילות ועדינות לחלומותיהם. או שיהגו בכוזרי. בטוחני שאלוהי ישראל צועק להם ממרומיו, את אותה זעקה שהשמיע בפני מלך כוזר: "כוונתכם רצויה, אך מעשיכם אינם רצויים".

כן. למדנו החכם באדם: "עת לחבוק, ועת לרחוק מחבק.. עת לחשות ועת לדבר". היום, לעניות דעתי, עת לדבר ולרחוק מחבק. מיכאל בן ארי, איתמר בן גביר, ברוך מרזל, אלי ישי, יוני שטבון, רבני ותלמידי ישיבת הר המור ושלוחותיה בקו שאין לסטות ממנו, נערי הגבעות, ושאר תומכיהם שותפיהם ועוזריהם הבטוחים כל כך בערכיות פועלם, ההחלטיים עד כדי עיוורון במעשיהם, הצודקים עד אובדן וכאב אך בוודאי לא חכמים ונבונים- היום כשתסתכלו במראה בטוחני ששוב תרגישו מאוד ערכיים. ואמיצים. ומסורים לישראל ולארצו. אולי אפילו תטפחו לעצמכם על השכם. תרגישו שהנכם נושאי דבר ה', שומעי לקחו ומפיצי בשורתו.

אך האמת הקשה והמרה היא שבחירות אחר בחירות, מערכה אחר מערכה, במאני הטיים הגדול והחשוב באמת, אתם מאבדים לגוש הימין בין 2 ל 4 מנדטים. קריטיים וסופר משמעותיים. ולמרות שאנחנו, אנשי ונשי רוב הימין היציב והערכי, מתחננים אליכם- בבקשה לא הפעם. לא עוד פעם. מחלו על כבודכם וצדקת דרככם למען שלמות והתעצמות התורה עם והארץ- ואתם מסרבים. אפילו להקשיב. הפעם התחלתם עם זה מכיוון אחר. אין לתחבולותיכם די. הייתם "יחד". בסוף גמרתם לבד. ובחוץ. וגמרתם אותנו ועלינו. בסיבוב הקודם עוצמה יהודית היה שמכם. ומה נותר ממנה, למען ה' (תרתי משמע), חוץ מחולשה יהודית גדולה?

אחים ואחיות שלי- לא רק לבית היהודי הזקתם, כי אם למחנה הלאומי כולו. ועל כך לא תהיה לכם מחילה עד שתחדלו מדרככם הרעה, ותחזרו בתשובה שלמה. מקובלנו במסורת ישראל שאחרי רבים להטות. ויחיד ורבים הלכה כרבים. אפילו אמצעים גשמיים כחרוב ואמת המים, ורוחניים ככותלי בית המדרש ובת הקול, הוכיחו זאת. די להיבדלותכם. אנא. איננו יכולים ורוצים לשאת אותה עוד. שובו בנים שובבים, ואהובים. כן, אהובים. נזופים אך אהובים. שערי תשובה אינם ננעלו, ולעולם לא ינעלו.

אני הקטן מאמין שיש אורות, אפילו גבוהים, בחלקים ממשנתכם. אך כפי שלמדונו רבותינו זכרונם לברכה אורות נזקקים לכלים על מנת שיופיעו וישפיעו טוב בעולמנו. ואת הכלים, עינינו הרואות, אינכם מסוגלים לספק, ולכן אורכם מושלך פעם אחר לתוהו, ודינו כברכה לבטלה. אנא מכם, אין בוכים על מנדט שנשפך, אך בפעם הבאה- עשו להם כלים. תקנו והכינו להם בסיסים איתנים. בנו להם בתים. הבית היהודי האישי הוא כידוע הבסיס לעם ישראל, מקורו, ושפע אורו. ודי לחכימא ברמיזא.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן