לאן נעלם חופש הביטוי?

כבר אסור להתווכח, אסור להביע עמדות שמקדשות את מוסד המשפחה המסורתי, זה שיש בו אב ואם, אסור לדבר בגנות ערבוב בין המינים בשטח אש ואף אסור להדיר נשים מטקסי סליחות בכיכר העיר

חדשות כיפה הרבנית ד"ר לאה ויזל 23/03/17 08:08 כה באדר התשעז

לאן נעלם חופש הביטוי?
יחצ, צילום: יחצ

פשוט לא ייאמן. לא פחות מכך. משטרת המחשבות עליה כתב ג'ורג' אורוול בספרו 1984 כבר מזמן פה. בשם ליברליזם ודמוקרטיה , הנגועים לא אחת בצביעות, לא נותרה שום משמעות לחופש הביטוי. חופש ביטוי נועד להביע דעות מסוג מסוים בלבד ועדיף שיעלו בקנה אחד עם תפיסות ליברליות- שמאליות. כבר אסור להתווכח, אסור להביע עמדות שמקדשות את מוסד המשפחה המסורתי, זה שיש בו אב ואם, אסור לדבר בגנות ערבוב בין המינים בשטח אש ואף אסור להדיר נשים מטקסי סליחות בכיכר העיר. התחושה הזו של סתימת פיות וכפייה כוחנית של ערכים ליברליים על קבוצות מיעוט לא נולדו היום.

אז מה גרם לי להגיב דוקא עכשיו? הפרסום על הזימון השערורייתי לשימוע ששלח מנכ"ל משרד הבטחון לרבנים לוינשטיין וסדן כצעד מקדים לביטול ההכרה בישיבת בני דוד בעלי כמכינה וכישיבת הסדר. כאשה דתיה ופמיניסטית הנהנית מפירות המהפכה הפמיניסטית , לא אוכל לידום.

אינני מסכימה ואייני אוהבת את דבריו של הרב לוינשטיין. אני סבורה שיסודם בטעות חמורה. אך מפה ועד לאיום טוטליטרי בסגירת מקום תורה שהצמיח את טובי המפקדים בצה"ל- רחוקה הדרך.

יתר על כן, הטיעון כנגד שילוב נשים ביחידות הלוחמות מקובל עלי. לא יתכן שכולם חייבים לקבל תפיסה חד מימדית של ערך השוויון ולא יעלה על הדעת להעמיד את ערך השוויון כערך בלעדי העומד מעל לכל ערך אחר. אין לי הבנה עמוקה בענייני בטחון, אך ברור לי שצה"ל נועד בראש ובראשונה להגן על מדינת ישראל מפני אויביה. בטחון מדינת ישראל ויושביה מקדם ערך בסיסי של הזכות לחיים. לבעלי זיכרון הסטורי קצר, אזכיר שאין לנו פריווילגיה לסמוך בעניין זה על אחרים. בשיח המתלהם הדוחף לשילוב נשים בתוך היחידות הקרביות חל בלבול עמוק ומשתמע שמטרתו של צבא הגנה לישראל היא לקדם שיוויון בין המינים, גם במחיר פגיעה בבטחון. פגיעה ברגשות דתיים של החיילים הלוחמים בכלל לא נלקחת בשיח הזכויות "נטול הפניות".

ומעל הכל: עצם הקריאה לשימוע היא ביזיון של תלמידי חכמים ושל עולם התורה המפואר אותו הם מייצגים. בנקודה הזאת, יש לקום ולתבוע עלבונה של תורה. ולא סתם תורה: תורה המשולבת עם דרך ארץ ותרומה למדינה. המדינה היחידה שיש לנו.

הרבנית ד"ר לאה ויזל , דיקנית סטודנטיות (אלקנה) ודיקנית לימודי חוץ. מכללת אורות ישראל

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן