הצונאמי האנטי דתי לא עוצר

גל החקיקה האנטי דתית ממשיך במלוא המרץ ומספר חוקים בנושאי דת ומדינה עומדים על הפרק. האם מישהו יפעל לעצור אותם?

חדשות כיפה יהודה ולד 30/11/14 18:00 ח בכסלו התשעה

הצונאמי האנטי דתי לא עוצר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

למרות הקולות השונים במערכת הפוליטית על בחירות קרבות, גל החקיקה האנטי דתית ממשיך במלוא המרץ. מעיון באתר הכנסת עולה כי מספר חוקים בנושאי דת ומדינה העומדים על הפרק, נמצאים בשלבים שונים של חקיקה ועולים לדיון כבר בחודש הקרוב.

בתחום בתי הדין נמצא על הפרק חוק 'מרוץ הסמכויות' העולה לדיון בוועדת החוקה להכנה לקריאה שניה ושלישית. משמעות החוק היא פגיעה בסמכות בית הדין הרבני לדון בדין תורה בעניינים הנלווים לגירושין.

הצעת חוק נוספת הנידונת בוועדת החוקה היא הצעת חוק הדיינים - מינוי מנהלת לבתי הדין, העולה שם להכנה לקריאה ראשונה. החוק מבקש לאפשר מינוי מנהל לבתי הדין שאיננו בעל הסמכה לרבנות ובכך לאפשר לאשה לכהן בתפקיד. במעשה זה יש פתח להשתלטות הארגונים הפמיניסטיים על בתי הדין ופגיעה במערכת בתי הדין מבפנים. נוסף על כך, החוק קובע שמנהל בתי הדין לא יהיה כפוף לנשיא בית הדין הגדול אלא לשר המשפטים בלבד.

חוק נוסף בנושא בתי הדין העומד על הפרק הוא הצעת חוק הדיינים (כשירות דיינים) - שיעלה בוועדת החוקה להכנה לקריאה ראשונה. החוק בא לאפשר הכנסת דיין שלא כיהן כדיין ואיננו גדול בתורה לבית הדין הרבני הגדול.

גם בתחום המשפחה החקיקה אינה עוצרת, החוק העומד להכנה לקריאה ראשונה נוגע לאימוץ ילדים - וענינו הכשרת אימוץ ילד שאינו בן אותה דת. חוק זה נותן בין היתר לבית המשפט סמכות לאפשר אימוץ ילד יהודי על ידי גוים וילד גוי על ידי יהודים.

הצעת חוק נוספת באה מכיוון הארגונים ההומו-לסביים - הצעת חוק הפרשנות (הגדרת הפליה על רקע מגדרי או נטיה מינית) - שתעלה גם היא בוועדת החוקה להכנה לקריאה ראשונה. החוק קובע שהפליה על רקע נטייה מינית נחשבת להפליה. משמעות חוק זה היא שלדוגמה פסיקת הרב יעקב אריאל שאין להשכיר דירה ללסביות תחשב עבירה על החוק. התבטאות נגד הומו-לסביים תחשב כגזענות. הצעה זו באה לקדם את הלגיטימציה של הסטייה החד מינית.

חוקים אלו מצטרפים לחוקים נוספים שמטרתם שינוי הסטטוס-קוו וכרסום מתמשך בנושאי הדת במדינה.

רק לפני שבוע הוציאה מפלגת הבית היהודי חוברת נאה לציבור בה היא מתהדרת בהישגים בתחומים שונים, ואף טוענת: "עצרנו עשרות יוזמות חקיקה נגד הזהות היהודית של המדינה. 'הצעות החוק' נשארו על דפי העיתון וכך זה יימשך". לא נותר אלא לתהות - האם דיבורים לחוד ומעשים לחוד?

הכותב הוא חבר מרכז ליב"ה הפועל לחיזוק צביונה היהודי של המדינה