הסכנה שב“כיפת ברזל“

יוני שטבון בטוח שאין ברירה אחרת: רק שליטה צבאית במרחב רצועת עזה יביא שקט לתושבי הדרום ותל אביב. דעה

חדשות כיפה יוני שטבון 21/11/12 18:24 ז בכסלו התשעג

הסכנה שב“כיפת ברזל“
merdi-cc-by, צילום: merdi-cc-by

כן, לא טעיתי בכותרת. בימים אלו מערכת 'כיפת ברזל' מצילה חיי אדם בלי הרף, אל מול איום הטילים המתמשך של ארגוני הטרור. אך פה בדיוק הבעיה. אסטרטגית כיפת ברזל, בנויה כולה על הגנה בלבד. המשמעות היא פשוטה, מדינת ישראל משקיעה מיליוני דולרים בציוד וטילים שמשספקים אמנם הגנה והצלת חיים בטווח הקצר, אך למעשה מקבעים מציאות בה הטרור ממשיך להכות ולתקוף בסבבים. בטווח הארוך זהו מחיר כבד.

המשל הוא פשוט, כל מי שיצא לו להתאמן באחד משיטות הלחימה השונות, יודע כאשר היריב עסוק רק בהגנה על עצמו, זה הזמן להמשיך ולתקוף עד שיוכרע. החמ"ס מבין זאת היטב. אבל לא רק הוא, חיזבאללה בצפון, תאי אלקעידה ומדינות ערב, עוקבות אחרי העיסוק ההגנתי שלנו , ומכינות את הצד הבא שלהם במקרה ויחליטו להסלים את המצב באזור.

כל מי שמכיר את לקחי המלחמות ברחבי הגלובוס ( למעט המלחמה בסרייבו) , וכמובן מלחמת לבנון השנייה,יודע שאי אפשר להכריע אויב, ובמיוחד ארגון טרור שנמצא באוכלוסיה אזרחית רק על ידי תקיפות מהאוויר או מארטילריה.

קריאת התחקירים מלמדת, שגם בשנות ה-2000 אין תחליף לתמרון קרקעי בשטח, על מנת להכריע כל אויב מאיים. מבצע חומת מגן בו זכיתי להלחם ,מהווה דוגמא מובהקת לתובנה הזו-רק על ידי המצאותו בשטח של צה"ל בגמישות ובהתקפיות מתמשכת יכולה הייתה להכריע את הטרור.

אין מנוס. הימצאותם של לוחמי צה"ל במרחב רצועת עזה, לאורך זמן ובלחימה יומיומית עיקשת תביא שקט לתושבי הדרום ותל אביב. נכון, יהיו מחירים . אבל כל מדינה ריבונית בעלת תפיסה בריאה ונכונה מבינה כי עדיף שחיילים יעמדו בחזית ולא משפחת אוחנה וילדיה מאשדוד או מראשון לציון. ולא פחות חשוב, הרבה תפילות שריבונו של עולם יסייע בידינו.

הכותב הינו רס“ן במיל‘, סמג“ד יחידה קרבית וחבר ”הבית היהודי“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן