הנס של הציונות הדתית

מעבר לשיקולים פוליטיים, על הבית היהודי לזכור את המחויבות שלה לצביונה היהודי של המדינה ולערכי הציונות הדתית. על הח"כים להישיר מבט נוכח גל החקיקה האנטי יהודי ולדבוק בסל ערכים יהודיים-דתיים-לאומיים בו גם מאמינים

חדשות כיפה אביחי בוארון 30/10/14 12:21 ו בחשון התשעה

הנס של הציונות הדתית
פרטי, צילום: פרטי

עם פתיחת מושב החורף של הכנסת השבוע, שוב נאלצה להתמודד מפלגת הבית היהודי עם חוקים המערערים את זהותה היהודית של מדינת ישראל, בדמות חוק הגיור וחוק הפונדקאות. נכון לכתיבת שורות אלו, מתקדמות הצעות החוק הללו בצעדים גדולים לקראת כניסתן הסופית לספר החוקים של מדינת ישראל.

מעבר לשיקולים פוליטיים ואילוצים קואליציוניים, על מפלגת הבית היהודי לזכור את המחויבות שלה לצביונה היהודי של המדינה ולערכי הציונות הדתית. מפלגת הבית היהודי לא צריכה לגמגם ולהסס. על חברי הכנסת להישיר מבט נוכח גל החקיקה האנטי יהודי ולדבוק באותו סל ערכים יהודיים-דתיים-לאומיים שבשמם הם התמודדו ונבחרו לכנסת ובו הם גם מאמינים.

נכון, יש אילוצים מאילוצים שונים ויש דעות שונות לכאן או לכאן, אבל בחוקים בהם יש קונצנזוס פנימי העומד בסתירה לקודקס של המחנה הדתי-לאומי אל לנו לחשוב חשבונות רבים. שמירה על עקרונותינו, לא רק שלא תוריד את ערכנו בעיני הציבור הכללי אלא הפוך מכך - היא תחזק את אהדת ותמיכת הציבור בבית היהודי ובנציגיו ותמצב אותם כפוליטיקאים הדבקים בעקרונותיהם והולכים עם האמת שלהם עד הסוף, בין אם מדובר בשלילת קיומה של מדינה פלסטינית ולא פחות מכך - אם מדובר בשלילת חוקים הפוגעים בזהותה היהודית של המדינה.

קולו של המיעוט הצעקני בחברה ובתקשורת אינו חזות הכל ואינו מייצג את הרצון הציבורי הכללי לשמר את מדינת ישראל כמדינה עִם עומק יהודי. זהו הייעוד האמיתי של הבית היהודי, לחזק את זהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ואת הייעוד הזה חברי הכנסת צריכים לשאת על נס.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן