המרוץ לרבנות הוכיח איך בנט לא סופר את הרבנים

הרב אריאל בראלי הבין איך הפוליטיקה החדשה עובדת: רבני ישראל יכולים להביע את דעתם ובנט וחבריו פועלים כנגדם. האם תחצה המפלגה את הקו האדום? דעה

חדשות כיפה הרב אריאל בראלי 27/05/13 17:59 יח בסיון התשעג

המרוץ לרבנות הוכיח איך בנט לא סופר את הרבנים
יחצ, צילום: יחצ

צריך חוכמה מיוחדת להתחיל דברים חדשים מבלי להחריב את הישן. הייתה ציפייה גדולה מנפתלי בנט ולצידו הרב רונצקי שאכן ישכיל לאחד חדש עם ישן ולהיות שליח צבור נאמן.

הסכם לפיד בנט עורר שאלות אך ההסבר המעשי של הצטרפות לקואליציה יישב את הדעת. נראה היה שיש כבוד לרבנים לפחות ברמת התיעצות למרות שאת ההחלטה מקבלים לבד. סוגיית שויון בנטל החלה לעורר סמני שאלה. חשיבות לימוד התורה והשרות הצבאי הם שאלות תורניות מובהקות, האם היה דיון עקרוני בנושא זה? ועדת פרי המליצה להגדיר בחור ישיבה מעל גיל 21 למשתמט על כל המשמעויות הפליליות של כך. האם לא נכון שהחלטה כזו תתקבל על ידי מי שמוסר נפשו להפצת תורה בישראל.

והנה באה סוגיית הרבנות הראשית והורידה את המסכה. ההצעה של הרב דרוקמן לתמוך ברב אריאל זכתה להסכמה מששה רבנים מרכזיים בציונות הדתית והצטרפו אליה מאות רבנים. היו שפקפקו מראש ביכולת המעשית להעביר אותה אך נפתלי בנט התחייב לקדם אותה. מראש היה ברור שחייבת להיות עבודה פרלמנטארית מאומצת. הנחת העבודה הייתה שבנט ילחץ על ראש הממשלה אשר יש לו עניין לקדם את בקשתו של הרב עובדיה יוסף. בנוסף, הרב דרוקמן סיפר שקיבל הבטחה משר החינוך שיתמוך ביוזמה וכך הוא הבין את הרב סתיו שיוריד את מועמדותו מיד, על מנת לקדם את היוזמה.

ארגון צהר אשר יצא מגדרו במודעות ענק על אוטובוסים ועיתונים לטובת קידומו של הרב סתיו, שכח את נשיא הארגון. שנים רבות מתהדר ארגון צהר ברב אריאל כמי שמלווה את הפעילות. רבנים רבים לא היו מצטרפים לארגון ללא שניתן תואר נשיא לרב אריאל. בשעת אמת התברר שהוא רק מקדם מכירות מוצלח אך לא מנהיג הארגון. בנקודת הזמן הנוכחית הוא מפריע לקידומו של הרב סתיו, ולכן אותם משרדים פעלו יחד עם הרב פירון בכנסת להכשלת מועמדות הרב אריאל.

וכאן מתחיל נשף המסכות - הפולטיקה והרבנות החדשה אמצו את הכלל הישן - הבטחתי, אך לא הבטחתי לקיים. בנט לא יצא בגלוי למען היוזמה ולו פעם אחת. הוא לא טרח להסביר לעם ישראל על מה מדובר ואיזו הזדמנות נפלאה עומדת להתחיל. רב ראשי בעל מידות נהדרות ושעור קומה, המאחד את רבני ישראל לגוניהם. הוא השאיר את העבודה למשרדי הפרסום של הרב סתיו שדאגו למתג את הרב אריאל כרב מיושן , ולא רלוונטי.

נכון שמאז ומעולם התנועה הדתית לאומית לא נתנה מקום גדול לרבני התנועה אך הפעם כאשר מדובר על נושא תורני מובהק- רב ראשי, מתבקש היה לעבוד יחד. אולם בפוליטיקה החדשה רבני ישראל יכולים להביע את דעתם ובנט וחבריו פועלים כנגד!

נפתלי בנט השכיל בתחילת דרכו הפוליטית להניף את דגל האחדות - רשימה אחת לציונות הדתית. אך כעת נחצה קו האדום, וחובה לתקן לחזור ולהוכיח את היכולת להנהיג מתוך אחריות ושותפות עם רבני ישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן