אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית ולהט"בית

בתנועה למדינה יהודית שפשפו את העיניים כשגילו שיו"ר סיעת הבית היהודי חתמה על חוק שמטרתו להורות לעיריות להנציח בין השאר "אנשים הידועים כלסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים". אבישי גרינצייג מבקש להזכיר מה המשמעות של מדינה יהודית

חדשות כיפה אבישי גרינצייג 11/05/17 11:54 טו באייר התשעז

אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית ולהט"בית
שולי מועלם, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בס"ד,

לכבוד חברי מועצת העיר בני ברק, שלום! ברצוני להודיע לכם כי על פי הצעת חוק שהגשתי השבוע תחויבו בעזרת ה' לקרוא רחובות על שם דנה אינטרנשיונל, אורנה בנאי, ועברי לידר!

בברכה,

ח"כ שולי מועלם-רפאלי

נשמע כמו בדיחה או מתיחה, נכון? אבל הבדיחה על חשבוננו. השבוע הונחה הצעת חוק על שולחן הכנסת עליה חתומים למעלה מ- 25 חברי כנסת, ובכללם חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי. הצעת חוק "ייצוג הולם בשמות מקומות ציבוריים" דורשת לחייב את העיריות לקרוא לפחות 90% משמות מהמקומות הציבוריים שנקראים בכל שנה על שם של אישיות המשתייכת לאחת מקבוצות האוכלוסייה האלה: נשים, בני עדות המזרח, ערבים, או אנשים הידועים כלסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים."

כל הכפייה הזו מוזרה ומשונה. אבל אם כבר דורשים ייצוג הולם ללהט"בים, למה לא לדרוש ייצוג הולם להנצחת מנהיגים חרדים בתל אביב וברעננה? למה שלא נדרוש ייצוג הולם למבשרי חזון הציונות בטייבה ובשפרעם? כמה אנשי רוח שגרו בהתנחלויות הונצחו בהרצליה?

האם יעלה על הדעת שיו"ר סיעת הבית היהודי תחייב את העיריות לקרוא רחובות ומקומות ציבוריים על שם אנשים הידועים כלהט"בים?

רק השבוע התפרסם בכל כלי התקשורת ראיון "אמיץ" עם חבר מטכ"ל הראשון שיוצא מהארון בגאווה. במקביל, התפרסם שארגונים "ליברלים" דורשים לפטר רבנים שדיברו נגד השתתפות המדינה וצה"ל במימון ניתוחים לשינויי מין.

הניסיונות לחקות כל אופנה ליברלית וכל טרנד מערבי מפוררים את הייחודיות שלנו כעם ישראל, ומרוקנים מתוכן את היות מדינת ישראל מדינה יהודית.

תסתכלו מה קורה במדינות המערביות שאנו כל כך רוצים להידמות להן. ניקח לדוגמה את תחום המשפחה. חלק ממדינות אירופה נמצאות כבר שנים במגמת ילודה שלילית. אחוז הגירושין בארה"ב ובמדינות אירופאיות שונות עומד על מספר אסטרונומי. 50% גירושין, אחד מכל שני זוגות מתגרש. בארצות הברית בראש כ35% מהמשפחות החד הוריות הן של אמא רווקה שהחליטה לא להתחתן. העולם המערבי הגיע לטירוף מוחלט. קחו את הבחירות בצרפת ערש הדמוקרטיה והשוויון. אזרחי צרפת בחרו נשיא שהתחתן עם המורה שלו המבוגרת ממנו ב-25 שנה. ולא, אין לנשיא ולמורה שלו ילדים.

מדינת ישראל היא מדינה יהודית כפי שנכתב במגילת העצמאות. אבל כיצד באה לידי ביטוי ההצהרה הזו? האם הדבר היחיד שמבדיל את מדינת ישראל ממדינת צרפת הוא חוק השבות או אולי אחוז היהודים במדינה?

אנחנו לא צריכים להתבייש בערכים היהודיים שלנו, בערכים ששמרנו במשך 2,000 שנות הגלות ואיתם הגענו לארץ חמדת אבות (ואימהות). הצעת החוק של חברת הכנסת שולי מועלם היא זמן לעשות חשבון נפש ולחשב מסלול מחדש. מסלול חדש, אבל קדום. "חדש ימינו כקדם".

הכותב הוא מנהל התנועה למדינה יהודית