נתניהו - חזק מול איראן, מגמגם מול חמאס

הישגי חשיפת השקרים של איראן ונסיגת ארה"ב מהסכם הגרעין רשומים בעיקר על שמו של ראש הממשלה. גיל ביתן תוהה מדוע את אותה עוצמה הוא לא מצליח להביא למאבק מול גורם הרבה פחות חזק מהממשל בטהרן - חמאס

חדשות כיפה גיל ביתן 16/05/18 15:40 ב בסיון התשעח

נתניהו - חזק מול איראן, מגמגם מול חמאס
נתניהו, צילום: פלאש 90

כבר בעשור הקודם, ראש ממשלת ישראל, ביבי נתניהו החל להפיץ בכל מקום אפשרי את מנטרת איראן שאומרת כי היא סכנה לישראל ולעולם, יצואנית טרור ומדינה בעלת שאיפות גרעיניות.

גם בעולם וגם בישראל התייחסו למאבק 'הפרטי' של נתניהו בזלזול לא קטן. ראש הממשלה בחכמתו ידע לדבר על הנושא בכל הזדמנות ובכל כנס קטן או גדול. אי אפשר לשכוח את הלגלוג הציבורי הישראלי ובעיקר העולמי על נאומו באו"ם ב-2012 עם תרשים 'הפצצה האיראנית'.

אין ספק שבענייני פוליטיקה וביטחון הנוגעים ליחסי חוץ, נתניהו הוא רב אומן. עוד בטרם הגיעה הבשורה מהבית הלבן על היציאה מההסכם, ביבי בישל לנו את המוח, תרתי משמע, והצליח להחדיר לכל העולם, עמוק לתודעה, כי ישנה סכנה איראנית. ככל שחלף הזמן, האיום האיראני נתפס כיותר ויותר רציני ובעל היגיון מציאותי בשטח ואף עלה לכותרות בעיתוני העולם לא פעם.

ב-2018, נתניהו חשף פעולה מודיענית חסרת תקדים של המוסד בפני העולם, והכריז בפני רצונם של האיראנים עוד בשנות האלפיים, להגיע לפצצות גרעיניות למטרות מלחמה. בום. 

שוב, זה לא התחיל במוסד, זה נגמר במוסד. נתניהו טפטף מיליוני טיפות של לחץ על ארה"ב ועל הקהילה הבינלאומית כי יש לבטל את ההסכם המסוכן עם איראן, לאט ובטוח ולאורך שנים ואכן, לאחר תקופה ארוכה של דיפלומטיה במיטבה, ישראל הגיעה לאחד ההישגים הגדולים שלה (ושל נתניהו) אי פעם: להצליח לשנות מדיניות אמריקאית בנושא כה מורכב וגדול. בכלל, בלי הטפטוף לאורך השנים ופעולות מודיעיניות של גורמי הביטחון (בהובלת נתניהו) ביטול ההסכם עם איראן לא היה הופך לאישיו או לנושא בר קיימא בבחירות לנשיאות ארה"ב ב2017. 

ובכל זאת, במדינה בה הביקורת על ביבי היא בגדר חובת היום – גם לנו יש ביקורת. 

לאור ההישגים הדיפלומטיים והביטחוניים מול איראן, ישראל צריכה לכוון ליעד הבא – חמאס. לאורך שנים רבות, חמאס מעסיק את ישראל, בעיקר בגזרה הדרומית. מבצעי לחימה גדולים, הרוגים רבים והשקעה כספית עצומה בפיתוח מערכות הגנה.

חמאס גובה מישראל מחיר בלתי נדלה. הגיעה העת לשנות את המשוואה מול חמאס. כפי שראינו, ישראל יכולה בתחכום רב לשנות מדיניות גם של המעצמה הגדולה בעולם, אך משום מה כאשר מדובר באויבים פנימיים של ישראל, מרגיש שאנו מאוד חלשים ומתגוננים כל הזמן. כיפות ברזל, מנהרה למנהרות, מחסומים, גדרות תיל, ומאווררים לעפיפונים. אם ישראל היא מדינה חזקה, זה צריך להתבטא בכל המישורים. בטח הביטחוניים.

חמאס מרשה לעצמו לרקוד וולס אינסופי עם ישראל כי ישראל מאפשרת לו את זה. אם היינו גובים מחמאס מחיר גבוה על הריקוד שלנו יחד, הריקוד היה מת מזמן.

חמאס הוא ארגון טרור הקורא באופן פומבי להשמדת ישראל. מדוע ישראל מעבירה מאות משאיות אוכל ואספקה לתושבי עזה כאשר מרבית האספקה מגיעה לידי המחבלים? מדוע ישראל מעבירה מלט כאשר ברור הדבר שהמלט הולך לתעשיית המנהרות הפורחת? מדוע ישראל מעניקה מתנות לציבור העזתי כאשר הוא גורם חי כל כך בתרבות השנאה, בהפגנות טרור מול הגדר ובבחירת החמאס כריבון? מדוע ישראל לא יוזמת פגיעה קשה בחמאס ורק מחכה שיירו עליה כדי להרוס איזו עמדת שמירה?

ולשאלתנו האחרונה: מדוע ישראל מעניקה מתנות לגוף שמחזיק בגופות חייליה ובאזרחים ישראליים? מחבלים הכלואים בארץ מקבלים תנאים של בית מלון. 3 ארוחות גורמה ביום, תואר אקדמי, טלוויזיה וקנטינה. זאת בנוסף למיליונים שחיות האדם מקבלים מהרשות הפלסטינית. וואלה, שווה להיות מחבל. 

מה יעצור זאת? מ-ח-י-ר. מחיר יקר. להפסיק באופן מיידי להזרים מיליונים לרצועת הטרור. לפגוע קשות בתנאיהם של האסירים הביטחוניים, להפסיק עם משחקי הנדמה לי, של "צה"ל יגבה מחיר גבוה על פגיעה בריבונותנו..." צה"ל צריך ליזום. ולא לחכות לסטירה ולהגיב בכאילו. 

'מסדר הדר', הפרויקט החשוב של משפחת גולדין בא לשנות בדיוק את העניין הזה. שינוי המדיניות הישראלית מול ארגון הטרור הרצחני. 

רק כך נוכל להביא לקבר ישראל את גופות הדר גולדין ואורון שאול הי"ד והחשוב מכל – לגרום לחמאס לחשוב מאה פעמים לפני שהוא מבצע חטיפה או לבצע פיגוע. כשזה לא ישתלם לו, זה פשוט לא יקרה. 

בפסיכולוגיה, קיבעון הוא שלב שבו אדם הופך לאובססיבי לגבי היקשרות לאדם אחר או לחפץ, אך בהחלט ניתן להרחיב מושג זה גם להתנהלות מדינית מקובעת וכושלת. השינוי הוא צורך הכרחי.

הכותב הוא ראש תא "ישראלים הסטודנטים של הבית היהודי" באוניברסיטת בן גוריון

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן