נשות הבית היהודי בדרך לפוליטיקה

פורום נשות הבית היהודי התכנס כדי לשמוע על הזירה הפוליטית ברמה המקומית, מוניציפלית. עידית סילמן מראשי הפורום מסבירה על התהליך

חדשות כיפה עידית סילמן 16/11/17 16:06 כז בחשון התשעח

נשות הבית היהודי בדרך לפוליטיקה
פנאל משתתפות

מסתבר שבשנים הלא רבות מאז שקם פורום הנשים של הבית היהודי הספקנו די הרבה. ערכנו מפגשים וכנסים בנושאים שונים ומגוונים, לקחנו חלק בכינוסי מרכז, קידמנו פרוייקטים חברתיים וועידה רעיונית אחת גדולה. 

בכינוס המרגש אתמול בערב (ד) הגיעו נשים שבאו להיות חלק ולשמוע על הכניסה לזירה הפוליטית ברמה המקומית, מוניציפלית.  

תהליך שאינו טבעי לנשים והן נוטות לומר מראש  "לא" מכורח ההרגל והנסיבות. 

אבל הנה, עוד שלב של התפתחות וצמיחה בכל התהליך של קידום נשים שהמפלגה עוסקת בו ומעלה אותו על נס קרה, נוכחות נשית שבאה לומר שהקול שלנו חסר ונדרש! נשים מוכשרות שיודעות שהן יכולות להשפיע ושפוליטיקה היא עבורן ומתאימה להן. 

צעד חשוב בדרך הארוכה לשינוי ולהשתלבות אמיתית ומשמעותית של נשים בפוליטיקה המקומית.

המשתתפות

המשתתפותצילום:

זה לגמרי טבעי שנשים יעסקו בכל מה שקשור להן, הנושאים הנמצאים על סדר יומה של הרשות הם לגמרי שלנו ונוגעים לנו, אנו שמעבירות שעות בפארקים ובגנים הציבוריים, מעורות בנעשה בבתי הספר ובגנים. נשים שמדברות יום יום על חינוך, רווחה , קשישים ועוד...

אין ספק שעלינו לקבל ייצוג הולם ומתאים לכך ברשות, להביא את נקודת המבט הנשית והאמהית שלנו החסרה פעמים רבות בתהליכים וצמתים של קבלת החלטות.  

 אין ספק כי זהו תהליך והדרך הנכוה להגדיל את כמות הנשים היא עי מספר דברים בניהם העדפה מתקנת, דבר שעובדים בו לגמרי במפלגה, כיום ע"פ חוקת הבית היהודי יש ייצוג של אשה בכל שלשה ברשימות ברשויות המקומיות. 

בכל מוסדות המפלגה, בניהם מרכז המפלגה והסניפים יש חיוב של אחוזי ייצוג נשיים , כ 25%.  

מעבר לכך התקנות החדשות בנושא מימון מפלגות נותנות 

מימון נוסף עבור ייצוג נשים. 

כל אלה מאפשרים עוד צעד בדרך, 

אתמול (ד') ראינו מפגן של תמיכה בדרך, הצצה לעולם המוניציפלי וחשיפתו לנשים על ידי שיח של ח"כ שולי מועלם רפאלי . הרצאה של ניר אורבך,מנכל מפלגה, על איך להיבחר למרכז ולסניפים ופאנל מצויין אותו הנחתה טל שניידר עם הנציגות ברשויות המקומיות שהעלו אתגרים, שאלות וקראו ליציאה לדרך ולנוכחות נשית במרחב זה.

כולי תקווה ואמונה שלאט לאט יחלחל השינוי ולא רק העדפה מתקנת ועידוד כספי ישלבו נשים אלא גם ההבנה שאכן זקוקים להן במקומות האלה ! 

וכמה שזה נכון!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן