נגד מה אתם רוצים להפגין?

ההפגנות ברוטשילד הן לא נגד השחיתות, הן נגד הממשלה הנוכחית והעומד בראשה. רוצים להפגין ? לפחות תדעו על מה

חדשות כיפה אלעד מלכא 21/12/17 22:32 ג בטבת התשעח

נגד מה אתם רוצים להפגין?
מפגינים נגד חוק ההמלצות. ההפגנה בתל אביב, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

רוחות של שינוי מתחילות לנשוב במחנה הלאומי. קולות המגיבים בביקורת על התנהלות הממשלה הנוכחית, קולות שנמאס להם מהאתרוג של נתניהו ומההתנהלות של ממשלת הימין הנוכחית. קולות שמצטרפים, במידה זו או אחרת, להפגנות המחאה בפתח תקווה וברוטשילד. הרוח מאחורי הקולות הללו חיובית מאוד - אבל שוב מדובר בכניעה לסדר היום שמוכתב על ידי השמאל.

כולנו סולדים משחיתות, כולנו רוצים לתקן את המערכת השלטונית והפוליטית, לא רק השמאל. אבל ההפגנות ברוטשילד הן לא נגד השחיתות, הן נגד הממשלה הנוכחית והעומד בראשה. אין שום סיבה להפיכת נושא השחיתות לנושא על סדר היום הציבורי הנוכחי לבד מצג השווא לפיו הממשלה הנוכחית מושחתת. חלקים מהנהגת הימין המזהים את צבעה הפוליטי של ההפגנה ברוטשילד ומחליטים לייצר הפגנה נגד השחיתות מצד המחנה הלאומי.

אני שואל חברים: נגד מה אתם רוצים להפגין? נגד איזו שחיתות? מי הורשע או לפחות הוגש נגדו כתב אישום מקרב חברי הממשלה הנוכחית? מדד השחיתות הבינלאומי לשנת 2016 ממקם את ישראל במקום ה 28 בעולם, הנמוך ביותר מאז 2006 ולאחר ירידה מרשימה מאז המקום ה 39 בשנת 2012. אז מה גרם לכם לשים על נס את דגל השחיתות דווקא עכשיו?

נכון, הממשלה הנוכחית משקיעה את משאביה במקומות הלא נכונים. מבלי להיכנס לתוכן "חוק ההמלצות" ברור שהעיתוי שלו בעייתי, בדיוק כמו חקירות המשטרה את ח"כ ביטן. אבל לו היה משקיעים ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה חצי מהמאמץ שהושקע בחוק ההמלצות בחוק שיחזיר את הכח לכנסת אל מול האקטיביזם השיפוטי, או רבע מהמאמץ שהושקע בחוק הצרפתי, שירד כרגע מהפרק, בפתיחת שוק התקשורת לתחרות, בביטול מכסי המגן או בשלל רפורמות כלכליות אחרות שעל הפרק – מדינת ישראל היתה היום במצב טוב יותר. סביר להניח שכך גם מצבו של ראש הממשלה ושל מפלגות הימין בסקרים.

לו מצעד השרים וחברי הכנסת שעולים לרגל לתקשורת בכדי לתקוף את ליאור חורב היו עולים בכדי לקבול כנגד העובדה שבישראל 2018 עדיין נצטרך אישור ראש ממשלה עבור כל בניה ביהודה ושומרון – כנראה שהיו בונים יותר.

חבריי לימין, יש לכם ביקורת על הממשלה? היא לא מקדמת את הנושאים אותם אנחנו, בוחריה, מצפים ממנה לקדם? תבקרו אותו ותפגינו נגדה, אבל על הדברים הנכונים. תפגינו בעד החזרת הכח לחוקק לנבחרי הציבור, תפגינו בעד בניה מוגברת ביהודה ושומרון ובעד רפורמות כלכליות שיפחיתו את הריכוזיות במשק הישראלי.

אגב, ריכוזיות היא גם התשובה של הימין לשחיתות – כאשר הממשלה אינה מתערבת בשוק המקומי, היכולת שלה לחלק הטבות לגורמים עסקיים נמוכה וממילא אין מי שישחד את מקבלי ההחלטות. נראה לכם שישראל מושחתת יותר מיתר מדינות העולם (היא לא) – תפגינו בעד ביטול הריכוזיות במשק. תכתיבו סדר יום ביקורתי על הממשלה, אל תיפלו לביקורת המומצאת על שחיתות משמאל.