חוויותי ממילואים בצאלים, או תגובתי לטענות צו 1

יאיר דן קרא את הטענות שהושמעו לאחרונה על היחס של צה"ל לחיילים הדתיים בדיוק כששב משירות מילואים. אז הוא החליט לכתוב על כך כדי להראות שלא הכל שחור

חדשות כיפה יאיר דן 30/03/18 00:05 יד בניסן התשעח

חוויותי ממילואים בצאלים, או תגובתי לטענות צו 1
לא יכול להיות שהכל רע בצבא. חיילי מילואים באימון, צילום: ארי פולד

חזרתי ממילואים  בצאלים והסיפור הבא בטח פחות מוכר לציבור הרחב שמלא בסיפורים בתקשורת המגזרית בעקבות פקודת השירות המשותף על- שירותים משותפים,  הרעת תנאים לחיילים דתיים וביזוי הקודש.

מיותר לציין כי אם נעשה דבר מאלה מי שעשה זאת צריך לתת את הדין על כך מבחינה ציבורית.
אבל יש גם פרסום אחר שכדאי להיחשף אליו

אני לוחם בגדס"ר 226 שזה גדוד מילואים של צנחנים,  משרתים איתי מכלל האוכלוסיה בישראל,  מאנשי הקיבוצים עיירות הפיתוח והערים הגדולות- חילונים, דתיים  וגם מעט  חרדים.  הבהרה-  חבר'ה חרדים המזוהים עם ש"ס ומתגייסים-  לא להתפזר בדימיון!

כולם מדברים על בלאגן בנושא הכבוד לצרכי הדתיים והצניעות בצבא אף אחד לא מדבר כשאין!
כל יום מימי המילואים שעברו עלינו  היו מניינים בבוקר   אף אחד לא הפציר בנו להתפלל מהר, להפך שררה דממת כבוד עד שסיימנו  את התפילות- צריך להבהיר הקצינים לא דתיים!!   אפילו רחוקים מזה מאוד והספייס שהם נתנו לנו להרגיש ממש בנח עם התפילות הארוכות היה מעורר השראה.   צריך לציין-  לא קמנו מוקדם יותר כדי להתפלל  קמנו עם כולם התפללנו וגם אכלנו בכיף אחר כך.

כל יום מימי המילואים  לא ראינו משקי"ות במד"ס ולא  ישנו איתנו במאהל בנות-  רק בנים!  כולם מהגדוד.

הסיפור הבא גם ילמד משהוא על המחוייבות שקיימת בדרג הפיקוד על צרכים של דתיים בצבא, ביום שני לא היה ספר תורה בבוקר, הרס"פ ממש לא דתי   אבל-  הוא דאג לספר תורה בצהריים  ובמנחה קראנו בתורה!! אפילו היה לאחד הלוחמים שהוא בן 45!!  וממשיך להתנדב  סוג של בר מצווה-והוא גם קרא בתורה.

כשעליתי מהשטח לבסיס    נכנסתי לשירותים  מופרדים!! רק למגורי בנים!!  ולידם היו תאי שירותים מופרדים רק לבנות!  אפילו עם שלט  שמביע את ההפרדה אני מציין את העובדה הזו כי לאחרונה הופצה בתקשורת תמונה ל שירותים משותפים באחד הבסיסים, השירותים שראיתי היו חדשים ומופרדים!

מסקנה ראשונה- פעם הבאה שאתם רואים כתבות על השירות המשותף ועל צבא  חילוני שאסור להתגייס אליו ושהוא מסוכן!! תדעו שזה קמפיין על החסרונות אבל כדאי לשמור את הכתבה הזאת  ומידי פעם להכנס ולזכור-  יש גם יתרונות!!  וזו חובה לשרת בצה"ל חובה שהיא זכות מאז יציאת מצריים   יש לנו עם להגן ולשמור עליו. עם מצוין וטוב!

המאבק על דמותו של הצבא. מצוות השירות הצבאי נכתבה בפסקי הרמב"ם מתוך הירושלמי: "עזרת ישראל מיד צר הבא עליהם". גם בכתבי יגאל ידין הוא כתב על מצוות השירות הצבאי כפי שחונך אליה : "כשנכנסתי לעול מצוות קרא לי אבא למחסן (...) ואמר: 'בהנחת תפילין עוד לא הגשמת את המצוות העיקריות. אתה נעשה לאיש, ומעכשיו יהיה לך נשק משלך'".

צריך לחדד שעל פי הציווי הזה מטרת הצבא היא לנצח במלחמה!!   היחידות הקרביות צריכות לנצח ותומכי הלחימה וכלל התפקידים צריכים להיות מכוונים לניצחון במלחמה!  והדברים צריכים להיבחן גם כך מבחינת הביקורת הציבורית על הליברליזם בצה"ל-  צריך לחזור ולשאול את השאלה האם שירות בנות בקרבי יועיל או יפגע במטרת המלחמה.

בהקשר הזה הבוקר פורסם שצה"ל צמצם את התקשרויותיו עם ארגון שמייצג את הקהילה הגאה,  מהלכים נבונים- צה"ל צריך להתרכז במשימתו כדי לקיים במדינת ישראל ביטחון לאומי.

בדיון שקיימנו כמה חבר'ה מהפלוגה  היו שני חבר'ה לא דתיים ושניים דתיים   , כולל אני.  לא דתי אחד ושני דתיים הסכימו שקיימת פגיעה במטרת הצבא  באם ישתלבו נשים בתפקידי לחימה, הבחור הרביעי שגם הוא לא דתי, אמר שרק צריך לאפשר! את השתלבותן ולא לעודד אותה. 

דעתם של בכירים במערכת הצבאית בנושא זה התפרסמה בעבר, אך לאחר שהביעו התנגדות לשילובן של לוחמות הותקפו בברוטליות בתקשורת וירדו למחתרת.  בין הבכירים היו יפתח רון טל  יו"ר חברת החשמל ואלוף במיל' וגרשון הכהן אלוף במיל'.

צריך להכיר את תפיסת העולם הליברלית את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה  בהקשר הצבאי החסרון גדול מהיתרון ולכן טוב שיעשו גם מקבלי ההחלטות בסוגיות אלה וילכו עם המושג "הרוב קובע" כפי שקבע הרוב בדיון  עם החבר'ה מהמילואים. היידה השר ליברמן.

לסיום  אתמול ליברמן השתתף בטקס הנחת אבן הפינה בנתיב האבות ואמר שצריך לשמור על לכידות הקואליציה הימנית- דתית ולעשות ויתורים מסוימים לשם כך. טוב יעשה ליברמן בנושא השירות המשותף ויאכוף את אי הסדרים בתחום הזה בצה"ל כי הוא הנושא  העיקרי באחריות הלאומית בנושא זה גם בצה"ל כפי שכתב  בן גוריון :" אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו, סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו, כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת, והבוחרים." ~ מתוך "צבא ובטחון"

הכותב הוא מנהל הפיתוח ויחסי הציבור בבית הרב קוק