הרב זייני לארגון 'בית הלל': כבר עשרות שנים שאני וקהילתי מתפללים בנוסח מעודכן לתשעה באב

הרב זייני מסכים עם המסמך שקובע כי יש לעדכן את מעמדה של ירושלים בקינות תשעה באב. עם זאת הוא תוהה מה החידוש בפרסום של הארגון, שכן לדבריו הוא מנהיג זאת בקהילתו כבר קרוב לארבע עשורים

חדשות כיפה הרב ד"ר אליהו רחמים זייני 31/07/17 12:39 ח באב התשעז

הרב זייני לארגון 'בית הלל': כבר עשרות שנים שאני וקהילתי מתפללים בנוסח מעודכן לתשעה באב
הקדים את בית הלל?, צילום: באדיבות המצולם

חברי הארגון 'בית הלל' מתעוררים ו'מגלים אמריקה'. מתברר שהם גילו זה עתה שיש לשנות את נוסח התפילה של 'נחם' בתשעה באב ועוד.

אכן, כל מי שמבין את קדושת התפילה, את אותו מעמד מיוחד שבו אנו משוחחים ממש עם הקב"ה, ונפשנו עולה ומנסה להתחבר עם הנעלה, עם הנשגב, עם כל אידיאל בר השגה לכל אחד ואחד מאתנו, חייב להיות תוכן תפילתנו זו נקי מכל רבב. ובודאי שנוסח הנאמר עוד יותר חייב לשקף את המציאות האמיתית, ובפרט שעלינו להיזהר לא לכפור בטובה שהקב"ה עשה ועושה לנו כל העת.

לאור זאת, איך יוכל איש ירא ה' לומר 'ירושלים החריבה' כאשר מרן בית יוסף מפורש בסוף הלכות תשעה באב (או"ח ססי' תקס"א) קבע שעיר בישראל נקראת 'חריבה' רק כאשר היא תחת שלטון נכרי, אבל אם היא תחת שלטון יהודי היא נקראת בנויה, אף אם רוב תושביה נכרים! וירושלים כוללת כבר מאות אלפי יהודים, והיא תחת שלטון יהודי!

נכון שירושלים אינה בנויה לגמרי, חסר עדיין בה את מרכז הקודש, ואפילו יהודי המנסה להתפלל (דוקא) על הר הבית נעצר על משטרה שקוראים לה 'משטרת ישראל' (היא בודאי משטרת מדינתנו, אבל איך ניתן עוד לכנותה בשם זה בהקשר שלנו, כשהיא פושעת בצורה מחפירה זו בהר קודשנו?!). זוהי חרפה לדורות ש'ספר הלבן' חל על הר קודשנו תחת שלטון ישראל! זהו סימן למנטליות של בני ה'גיטו' ו'המלאח', שנשמתם רצוצה עוד תחת שלטון העמים ועיניהם טחו מלראות גאולת ישראל, גאולת ה' המבצבצת ועולה קמעא קמעא!

אבל עתה לעניין של תפילות תשעה באב, ובעיקר 'נחם'. כפי שהם מציינים, כבר הרה"ג ש. גורן זצ"ל והרה"ג חיים דוד הלוי זצ"ל דברו ופעלו בכיוון שינוי בתפילה, שינוי המשקף את האמת. אבל דברי שני גאונים אלו, הם מלפני כמה עשרות בשנים כבר, אז מה קרה ש'בית הלל' מעורר רק עכשיו?! ועוד: מחוץ לחזרה ללא כל ביסוס הלכתי, הם קובעים זאת?

מבחינתי שאלה עוד יותר גדולה מתעוררת: הלא זה בדיוק 37 שנה שאני הנהגתי שינוי ב'נחם' (בטכניון לפני אלפי מתפללים) ואני עובר אישית לפני התיבה ואומר 'שהייתה חריבה', אבל רק לאחר שקיימתי בירור הלכתי יסודי! והדברים מודפסים כבר בספרי 'ארץ חמדתנו' שהמהדורה הראשונה שלו יצאה לאור כבר לפני 23 שנה!

משום מה אנשי ארגון זה התעלמו כליל מהעובדה שהרה"ג ע. יוסף זצ"ל כתב פסק הדוחה על הסף דברי הרב גורן והרב הלוי, ועד כמה שידוע לי אנשי 'בית הלל' לא טרחו להפריך דברי הרה"ג ע. יוסף, כאשר אני אישית כתבתי פסק המפריך טענותיו של הרה"ג ע. יוסף מן היסוד. ומאמר שלם בנידון מככב באתר ישיבתנו כבר שנים רבות, והיה נושא לדיון צבורי כבר לפני שנים ב'ערוץ 7'! ואיך נעלם מאנשים אלה המתיימרים להיות עירניים לכל המתרחש בחברה את כל זה?! האם בגלל שהם יודעים שאני מסתייג מגישתם בהרבה תחומים, ואז דבריי נופלים קרבן לאיזו שהיא סקוטומיזציה?!


בתפילה לנחמה שלמה בבניין בית הבחירה.

                                            הכותב הוא ראש ישיבת 'אור וישועה' חיפה