המלחמה על הטהרה ועל הרוח בימים ההם בזמן הזה

פקודת השירות המשותף עברה בימים האחרונים שינויים מסוימים, אך המהות לא השתנתה. מה יהיה המחיר שעם ישראל ישלם במערכות הבאות על חוסר הטהרה והצניעות, על הפגיעה בכשירות המבצעית ועל הנמכת רוחו של צה"ל?

חדשות כיפה אבנר פורת 17/12/17 10:59 כט בכסלו התשעח

המלחמה על הטהרה ועל הרוח בימים ההם בזמן הזה
חיילים באימון, צילום: פליקר צה"ל

לנסות ללכת בדרכם של החשמונאים זה להילחם על טהרת המחנה בבית ישראל.

לנסות ללכת בדרכם של החשמונאים זה לעמוד מול רוחות זרות המבקשות לטמא את בית ישראל ולהזיק לו.

לנסות ללכת בדרכם של החשמונאים זה להיאבק למען הקודש, מתוך אמונה בפך השמן הפנימי שלעולם נשאר בטהרתו.

לנסות ללכת בדרכם של החשמונאים זה לעסוק בהקמת מלכות ישראל על תילה.

לנסות ללכת בדרכם של החשמונאים זה להיות מוכן לעמוד על האמת גם כשהיא מאוד לא פופולרית.

לנסות ללכת בדרכם של החשמונאים זה להיות מוכן לשלם מחירים לא פשוטים על כל הנ"ל.

עצוב מה שעובר על חלק מבכירי צה"ל ובעקבותיהם על צה"ל כולו.

אחרי שנים שבהן הוחדרה וטופטפה רוח זרה על ידי מכוני קצה ליברליים כמו בינ"ה והרטמן לקציני צה"ל, ואחרי, שכפי שכבר פורסם, במשך תקופה ארוכה מי שהקיפו את היוהל"ם והיו אחראיות למהלכים שהובילה היו נשים מהשמאל הקיצוני, שחלקן אף תומך בסרבנות, אין פלא אם הגענו למציאות, בה קצין בכיר טוען שהמצב היום מזכיר לו את גרמניה של שנות ה- 30. אותו קצין יאמר בהמשך בפני קצינים, כי אין לו בעיה לומר לאם, שבנה נפל בכדי שלא ייפגעו אזרחי האויב.

אין פלא אם יש מי שדאג לעקר את תחום תודעה יהודית ברבנות הצבאית, וכעת יש מי שמבקש להעלים עוד את השפעת התורה להרמת רוחו של צה"ל, במקרים כמו ביטול שיעור פופולרי ביותר מחוץ לעיר הבה"דים.

אין פלא אם דוחפים עוד ועוד בנות לשירות קרבי, בלי לגלות להן, על הסיכוי הגבוה שלהן להיפגע אורתופדית וגניקולוגית.

אין גם פלא, אם לאחר ניסויים קודמים של צה"ל בבחינת הכנסת בנות לשריון, ניסויים שהוכיחו בצורה ברורה שאין מקום למהלך שכזה, פתאום הוחלט לערוך ניסוי נוסף, ניסוי שמשום מה כעת הוכיח אחרת.

אין פלא אם גורמים בצה"ל מנסים בכל כוחם להגדיל את כמות הבנות הדתיות המתגייסות, אם על ידי קמפיינים עתירי ממון, ואם על ידי הערמת קשיים על בנות המבקשות לקבל בהתאם לחוק פטור על רקע דתי.

במציאות זו אין פלא אם קצין בכיר ביותר, שבעבר כינה ביקורת של רבנים כ"צווחות", מגיע לוועדה בכנסת, ובלי להתבלבל מתאר את המהפך שחל בצה"ל בשנים האחרונות בנושא השירות המשותף וכניסת הבנות ליחידות הקרביות, כמהלך שנובע מצרכים מבצעיים בלבד, ללא שום השפעה חיצונית. את הביקורת על מה שקורה בצה"ל מכנה אותו קצין כהפצה של אגדות עם.

אין גם פלא אם יש מי שמנסה להשתיק כל ביקורת, ומאיים אפילו על אזרחים שמשרתים במילואים בהדחה, אם יעזו לבקר (בזמן שהם אזרחים) את מה שבעיניהם פוגע קשות בצה"ל.

פקודת השירות המשותף עברה בימים האחרונים שינויים מסוימים, אך המהות לא השתנתה.   עדיין לא הוחזר למקומו הסעיף הקובע, כי שילוב החיילות במגוון התפקידים ייעשה רק בכפוף לשיקול המבצעי.  עדיין המגמה היא לאפשר את עירוב המינים באופן מקסימלי בכל מקום בצה"ל.

אמנם, נעשו צעדים מסוימים להקל על חיילים וקצינים דתיים לשרת, אך ממתי כשעוסקים בצה"ל, הנושא המרכזי הוא זכויות הפרט של גורם זה או אחר? הדבר העיקרי הוא מה עובר על צה"ל בכללותו, ובשאלה זו אין שינוי לטובה.

ישועתם של ישראל מובטחת היא. וגם מהמשבר הזה נצא לבסוף, מחוזקים ומלאים אמונה אף יותר. השאלה רק באלו מחירים?   כמה חיילים וחיילות ייוותרו מצולקים בגופם ובנפשם? ומה יהיה המחיר שעם ישראל ישלם במערכות הבאות על חוסר הטהרה והצניעות, על הפגיעה בכשירות המבצעית ועל הנמכת רוחו של צה"ל?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן