הבית החדש של צעירי הציונות הדתית

הגיע הזמן לשים את הסקטוריאליות מאחור. תנועה ציונית אחת גדולה היא זו שתעשה את ההבדל ותבטיח את עתידה של ירושלים. רק יחד הציונות הדתית תהיה שותפה אמיתית ומשפיעה בהנהגת העיר. תגובה למאמרו של יאיר דן

חדשות כיפה עופר ברקוביץ 28/02/18 12:30 יג באדר התשעח

הבית החדש של צעירי הציונות הדתית
עופר ברקוביץ, צילום: שרון גבאי

במאמר שפורסם בכיפה (ירושלים שייכת לצעירים) קורא יאיר דן לצעירי הציונות הדתית להשתלב בעשייה הציבורית בעיר. 

זו אמירה נכונה וחשובה ואכן תנועת "התעוררות" לקחה על עצמה להוביל את העיר לעתיד טוב יותר, תוך שימת דגש כי לצד שיפור חיי היום יום של התושב יינתן מענה לצורכיהם של הצעירים בעיר, חילונים ודתיים כאחד – כל אחד לפי צרכיו. 

בעשור האחרון "התעוררות" בראשותי מובילה תנועה של צעירים – חילונים ודתיים מימין ומשמאל כדי לחולל שינויים משמעותיים בירושלים. יאיר הזכיר את חברי המועצה הנוכחיים, אך גם קודמיהם וכל הפעילים הרבים בשטח - כולם מבינים שהרעיון האידאולוגי של "התעוררות" גדול יותר מרעיון פוליטי, וממוקדים בעשיה למען ירושלים כולה.

ואכן הוכחנו במעשים כי הדאגה הפרקטית לערכי הציונות הדתית בעיר היא בראש מעיינינו, לא פחות ופעמים רבות אף מעבר לנציגים הנבחרים של המגזר. היינו בחזית המאבק למינוי רב ציוני לעיר, נלחמנו למען בתי הספר הדתיים בשכונות והבאנו תקציבי עתק לסניפי בני עקיבא, עזרא ואריאל בעיר ועוד.

הצלחנו כי "התעוררות" נמצאת כל הזמן בתנועה מתמדת של רוח ועשייה – אלו כוחם של הצעירים שרוצים לתקן ורוצים לעשות טוב יותר בלי חשבונות של עסקנות פוליטית כזאת או אחרת. הצלחנו כי כולנו רוצים עיר עם תרבות, תעסוקה וחינוך לכולם - בלי שמגזר מסוים דורס את האחר.

אבל אנחנו רק באמצע הדרך וכדי להמשיך את המהפכה אנחנו צריכים ורוצים לראות יותר מכם – צעירי הציונות הדתית - איתנו במעלה הדרך. צריכים אתכם כי יחד כתנועה גדולה ורחבה שמייצגת את כלל הציבור בעיר נוכל להשיג הרבה יותר. צריכים אתכם כי כאן אתם לא קישוט לצורכי בחירות אלא מעורבים באמת בעשייה ושואפים למנהיגות.

יש ברית אסטרטגית בירושלים בין הציונות הדתית לבין הציבור המסורתי והחילוני שחייבת להישמר. רק שמירה על הברית הזאת תאפשר להביא הישגים, והיא תתאפשר רק אם נעבוד יחד. 

רק יחד כתנועה גדולה שמחברת בין הציבורים השונים בירושלים למען מטרה אחת נוכל להיאבק בהסכם החלוקה השערורייתי שפוגע בכולנו. רק יחד כתנועה גדולה נוכל סוף סוף לפעול למינוי רבנים ציוניים דתיים גם בשכונות, ולהרחיב את מוסדות הציונות הדתית בתרבות ובחינוך. רק יחד נוכל לדאוג לתעסוקה שתשאיר את הציבור הציוני בעיר.

הגיע הזמן לשים את הסקטוריאליות מאחור. תנועה ציונית אחת גדולה היא זו שתעשה את ההבדל ותבטיח את עתידה של ירושלים. רק יחד הציונות הדתית תהיה שותפה אמיתית ומשפיעה בהנהגת העיר. 

יאיר הזכיר את קמפיין נפתלי בנט אותו הובילה הסיסמה ״משהו חדש מתחיל״, ואני אומר – בירושלים הוא כבר התחיל ומחכה לכם שתצטרפו. "התעוררות" היא הבית שלכם. הבית החדש, העדכני, של יציאה מהשטיבל הפוליטי והעסקני, שבסופו של דבר מונע מאינטרס פוליטי צר ולא מדאגה אמיתית לצורכי הציבור הציוני בעיר ובתוכו לציונות הדתית.

הציונות הדתית מתעוררות לירושלים שלנו. בואו להיות שותפים למהפך! אנחנו מחכים לכם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן