בנט תתפטר: איך שר התפוצות לא היה בהצבעה חשובה כל כך הקשורה לתפקידו?

מתווה הכותל ומתווה הגיור נתנו סטירה לחי מצלצלת ליהודי התפוצות שנפתלי בנט אחראי על הקשר עימם. תני פרנק קורא לו להתפטר מהמשרד כי כשל בתפקידו

חדשות כיפה תני פרנק 26/06/17 10:12 ב בתמוז התשעז

בנט תתפטר: איך שר התפוצות לא היה בהצבעה חשובה כל כך הקשורה לתפקידו?
בנט וליצמן, צילום: Shlomi Cohen/FLASH90

נפתלי בנט, אתה שר התפוצות.

אתמול הממשלה בה אתה חבר הושיטה את כף ידה ונתנה סטירת לחי מצלצלת לתפוצות. ואחר כך סטירה נוספת על הלחי השנייה.

הסטירה הראשונה הייתה הכואבת ביותר; מתווה הכותל, שאתה טוען שיש לך מניות בהתווייתו, במחטף שכמעט ולא רואים בישיבות ממשלה, עלה לדיון בלי שהופיע על סדר היום וכשחלק משרי הממשלה כבר היו מחוץ לישיבה והוחלט על הקפאתו. הדרך מעידה על הכוונה. בושה ופחדנות. 

 הסטירה השנייה הייתה השטיח האדום שנפרס בפני אריה דרעי להעברת חוק נגד מתגיירים. אלה שנתקלים בחומות מערך הגיור הלא-ממלכתי.

אתמול אמרת בראיון לערוץ 10 שאתה מצר על זה שוויתרו על הפשרה של מתווה הכותל, שאתה בעצמך יזמת וביצעת. שלא היית בישיבת הממשלה בנושא (למה באמת?) אך אתה מניח שאם היית משתתף, היית נמנע או מצביע נגד.

רגע, היית נמנע או מצביע נגד? 

 רגע, יכול להיות שהייתה ישיבת ממשלה שעסקה בנושא מהותי כל כך ליהדות התפוצות ואתה לא ידעת על כך? ואפילו לא היית שם? 

 רגע, איפה היית אם מותר לשאול? כי דווקא שמעתי אותך בשתי תחנות רדיו שונות באותו בוקר וראיתי אותך באולפני הטלוויזיה באותו ערב.

באחת מתחנות הרדיו אמרת אתמול שצריך להרחיב את היקף הגיורים ככל האפשר במסגרת גיורים כהלכה. איך בדיוק חוק בלימת המתגיירים מסייע להרחיב את היקף הגיורים? כשהוא פוגע בבתי הדין של "גיור כהלכה" בראשות הרב רבינוביץ'? או כשהוא פוגע בבית הדין של הרב רוזן? בכנסת הקודמת כבר הבהרת היטב, למרות שהיית השר לשירותי דת (זוכר?) שאמון בין השאר על הגיור, שגיור זה הדבר האחרון שמעניין אותך, עת חסמת את חוק הגיור של אלעזר שטרן. גם בכנסת הזו הוכחת שגיור זה בסוף סדר העדיפויות כשנתת לחרדים לבטל את רפורמת הגיור במחי הצבעה באחת מישיבות הממשלה הראשונות (בה כן טרחת להשתתף). וגם אתמול, חברתך למפלגה שרת המשפטים נתנה לחוק הגיור לעבור ללא התנגדות מצידה וללא מעורבות מצידך.

אז מהמתגיירים לא אכפת לך, על הרב רבינוביץ' אתה שם פס, ואתמול הוכחת שגם יהדות התפוצות נמצאת הרחק אי שם בסדר העדיפות המפלגתי והמיניסטריאלי.

המסקנה מתבקשת - הגיע הזמן לשים את המפתחות על השלחן וללכת. תישאר בתפקידך כשר חינוך, תמשיך לשבת בישיבות קבינט, תמשיך לנסוע לעולם להגן על ישראל נגד הBDS. אבל תעזוב אותנו מהדאגה המזויפת לעם היהודי וליהדות העולם.

כשלת כשר התפוצות.

 תתפטר.

הכותב הוא ראש תחום דת ומדינה, תנועת נאמני תורה ועבודה