איום המלחמה בסוריה: המפתח בידיו של פוטין

התמיכה של רוסיה באסד ובאיראן לא יכולה להימשך. לצורך שמירה על ביטחונה ישראל צריכה להבהיר כי תהיה מוכנה לשימוש בכוח נגד אויבינו ו"ידידנו" כאחד

חדשות כיפה יעקב פישר 11/02/18 16:49 כו בשבט התשעח

איום המלחמה בסוריה: המפתח בידיו של פוטין
נתניהו ופוטין , צילום: Haim Zach / GPO

המפתח למתיחות בצפון נמצא בידי פוטין. ברצונו יבהיר לגרוריו – איראן, חיזבאללה וסוריה כי עליהם לרסן את עצמם וברצונו יתעלם בבחינת "ישחקו הנערים לפנינו" – משחק הכולל שפיכות דמים כמו שאנו רואים לצערנו מנפילת המטוס.

בינתיים פוטין עוצם עיניים או אפילו תומך תמיכה פסיבית באסד. כדי שהוא יפסיק את המתיחות פוטין צריך לחשוש שמא הנוכחות הרוסית בסוריה איננה ברורה מאליה.

עד עכשיו נהגה בו ישראל מנהג של כבוד והתעלמה מעזרתו למשטר הסורי. אי אפשר לעצום את עינינו. רוסיה עוזרת לצבא אסד ולאיראן נגד ישראל בפועל, וישראל צריכה להבהיר כי תמיכה זו איננה יכולה להימשך וכי במקרה של מלחמה כוללת בצפון תחשוב רוסיה כאחד הגורמים העוינים לישראל שאותו צריך לסלק. רק איום שכזה יביא את פוטין לרסן את גרוריו ולהביא שקט לצפון.

כדי שאיום כזה ילקח ברצינות בידי הקואליציה הצפונית, לא מספיק איום בשימוש בחיל האוויר. למרות עוצמתו של חיל האוויר תידרש כאן פעולה בסדר גודל אחר הכוללת שימוש בחילות היבשה והים. לצורך כך מדינת ישראל צריכה לגייס עוד כוחות כדי לנטרל את איום החיזבאללה בלבנון, לאיים בהפלתו של שלטון אסד בדמשק ולמנוע מחמאס בעזה להצטרף לאויבינו בצפון.

בהערכה גסה מדובר בשלוש אוגדות בחזית לבנון נגד איום הטילים של החיזבאללה, בשלוש אוגדות בחזית סוריה להפלת משטר אסד בדמשק ובשתי אוגדות בחזית עזה לכיבושה. זאת, בנוסף להכנת חיל האוויר למתקפה על מטרות איראניות ורוסיות בסוריה. גיוס מילואים נרחב והכנת הכוחות למלחמה יחד עם הכנת גיבוי אמריקאי למלחמה, תבהיר לפוטין וגרוריו כי אנו רציניים באיומינו וכי כל הסדר סופי בסוריה דורש התחשבות באינטרסים השונים של ישראל בצפון.

אינטרסים אלו כוללים הכרה סורית ובין לאומית בשליטתנו ברמת הגולן, הסדרת הגבול מול לבנון בחוות שבעא ובמחלוקות הימיות בענין שדה הגז התת ימי (כאן אפשר להסתייע בבוררות בין לאומית שתכריע בשאלת הבעלות על שטחים אלו), הסדרת הנוכחות של גורמים איראניים ואחרים בסוריה ויצירת רצועת ביטחון להגן על ישראל, הכרה באוטונומיה הכורדית בסוריה עם נמל משלה וחבירתה לאוטונומיה הכורדית בעיראק ועוד.

בכל השאלות הללו קולה של ישראל צריכה להישמע ולהילקח ברצינות בידי הגורמים השונים. כרגע ישראל מודרת מהדיונים בסוצ'י בין הגורמים השונים. ישראל צריכה להבהיר כי הדרה זו איננה מקובלת עליה וכי כל הסדר שאיננו מתחשב באינטרסים הישראליים בסוריה יחשב על ידה כלא קביל.

אין לאף אחד רצון במלחמה בצפון, אולם הידרדרות המצב הביטחוני בשבת האחרונה, כולל הפלת המטוס הישראלי, מאיימת לפגוע במצבנו הביטחוני עד כדי פגיעה ניכרת וקבועה בביטחון הלאומי שלנו כאן בארץ ישראל.

מדינת ישאל צריכה להבהיר כי אפשרות זו איננה מקובלת עלינו וכי לצורך מניעתה היא תהיה מוכנה אף לשימוש בכוח נגד אויבינו ו"ידידנו" כאחד. "הרוצה בשלום יכוון למלחמה" אומר הפתגם הרומאי. אף אנו במציאות הנוכחית צריכים להבהיר כי אנו מוכנים למלחמה אם לא נקבל שלום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן