אדוני ראש הממשלה הנערץ: אם לא ידעת, המנדט הבריטי הסתיים

גם אם ראש הממשלה לא היה מבטיח דבר, היה צריך לבנות אלפי יחידות דיור לא רק בבית אל אלא בכל מרחבי ארצינו. הרב אבינר מזכיר לראש הממשלה כי אנו ריבונים בארצנו ואף מדינה לא יכולה להגיד לנו כמה לבנות

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 18/06/17 10:27 כד בסיון התשעז

אדוני ראש הממשלה הנערץ: אם לא ידעת, המנדט הבריטי הסתיים
הרב אבינר, צילום: באדיבות המצלם

אם במקרה אתה פוגש את ראש ממשלתנו הנערץ, אנא הודיע לו: הסתיים המנדט הבריטי על ארצנו.  כי אולי הוא אינו יודע.
וזאת מנין לנו?  כי התפרסם שכבר 11 שנה יש הקפאת בניה בבית אל, וזאת על אף שלפני 5 שנים הוא הבטיח שיוכלו להצטרף 300 משפחות.
אך האמת חייבת להיאמר, שגם לו לא היה מבטיח כלום, היתה חובה לאומית לבנות בבית אל, לא מאות בתים אלא אלפי בתים, ולא רק בבית אל אלא בכל יהודה ושומרון, ובכל מלוא רוחב הארץ.  זה דבר טבעי שכל עם מיישב את ארצו. לא שמענו שיש הגבלות לאנגלים לישב את האנגליה, לאמריקאים ליישב את אמריקה, ולסעודים את סעודיה. כל עם רבוני בארצו.  אבל ארצנו, היא הארץ היחידה על פני כדור הארץ, שאזרחים מוגבלים לבנות ולהתיישב.
מוזר מאוד?!  לא!  כך היה בזמן המנדט הבריטי, כאשר הספר הלבן (השלישי) הגביל את עליית היהודים ורכישות היהודים.  לכן, אם יש לך הזדמנות, אנא הודיע לראש ממשלתנו שכבר מזמן נגמר המנדט.
שמא תאמר: ומה עם הערבים כאן?  אין שום בעיה.  עליהם להחליט.  אם הן רוצים לגור במדינה משלהם, יש להם 22 מדינות במזרח התיכון, אנא יעברו לשם.  אך כאן אין זו מדינה שלהם.  עוד בדקתי הבוקר: היא נקראת מדינת ישראל ולא מדינת ישמעאל.  ואם הם רוצים לגור במדינה שלנו, זה אפשרי, אנו מקבלים מיעוטים, כמובן בתנאי שאינם עסוקים לרצוח אותנו או להרוס את מדינתנו.
אגב, לערבים יש רשות לגור בכל מקום בארץ ולבנות בכל מקום בארץ.  ולנו היהודים, שזו ארצנו, אסור!  לכאורה מוזר?  לא.  כך היה בזמן המנדט הבריטי.  לכן, אנא ממך, תציע לראש ממשלתנו, כמובן בצורה מכובדת, שכדאי לו להתעדכן מדי פעם, ולגלות שהסתיים המנדט הבריטי.
ושוב שמא תאמר: עתה הבריטים אינם מפריעים, אך עם אחר, הוא המפריע לנו ונותן לנו הוראות איפה לבנות ואיפה לא, הוא הוא העם האמריקאי.
אם כך, קבל את האמת ממי שאמרה: נשיא ארצות הברית מונרו, James Monroe,אבי דוקטרינת מונרו, Monroe Doctrine, הקובעת שהאמריקאים לא יתערבו במה שקורה במדינות אחרות - אז אירופה עמדה על הפרק - ומדינות אחרות לא יתערבו במה שקורה באמריקה.  אם כך, אני מסכים, האמריקאים לא יתערבו לנו בענייננו כאן ואיפה אנו בונים, ותמורת זאת אנו מבטיחים שלא נתערב במה שהם בונים אצלם.
אמנם יותר מאוחר היתה "תוספת רוזוולט", Roosevelt Corollary, שהם כן יתערבו במה שקורה באמריקה לטינית. אם כך, אנא הודיע לראש ממשלתנו, שארץ ישראל אינה באמריקה לטינית, בדקתי הבוקר במפה.  וגם הצהרת קלארק, Clark Memorandum, היותר מאוחרת התייחסה רק לאמריקה לטינית.
אכן האמריקאים מדברים אנגלית כמו הבריטים, אך כבר אמרתי שהמנדט הבריטי הסתיים, אז כדאי להודיע זאת לראש הממשלה.  וכמובן הוא יודיע בנימוס לאמריקנים: אל תתערבו בבניה שלו ואנו לא נתערב בבניה שלכם, אנו מבטיחים.
הם יכולים להיות רגועים, אפשר לסמוך על הבטחותיו.